مهدی المشاط کیست؟

جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 21:12
https://iswnews.com/?p=10522

” معرفی رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن “

همان طور که در گذشته یادآور شدیم، حوزه اختیارات رئیس شورای عالی سیاسی یمن در وضعیت فعلی یمن، برابر با اختیارات مقام ریاست جمهوری است.
این شورای ده نفره در ۷ مرداد ۹۵ (۲۸ جولای ۲۰۱۶) با توافق انصارالله و حزب کنگره ملی (المؤتمر الشعبی) با هدف اداره کشور به صورت موقت و در شرایط اضطراری جنگ تشکیل شد.
و طی روزهای اخیر با شهادت «صالح علی الصماد»، شورای عالی سیاسی یمن «مهدی المشاط» را به جانشینی وی انتخاب کردند.
اما المشاط کیست؟

«مهدی محمد حسین المشاط» رئیس سابق دفتر رهبر انصارالله، داماد خانواده الحوثی (شوهر خواهر سید عبدالملک الحوثی)، عضو شورای عالی سیاسی از جمله مقامات انصارالله است که در تصمیم گیریهای نظامی و سیاسی سالهای اخیر یمن، نقش مؤثری دارد.

گفته می شود وی اهل صعده و از فرماندهان اصلی نبرد با سلفی ها در این استان (منطقه دماج) بوده است. از وی همچنین بعنوان فرمانده اصلی نیروهای انصارالله و مسئول مقابله با شبه کودتای «علی عبدالله صالح» در سال جاری یاد میشود.
رسانه های سعودی نیز در تحلیل های خود از وی بعنوان دست پروره ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله یاد می کنند! و او را حلقه ارتباطی جریان های درون انصارالله با سید عبدالملک الحوثی و مخزن الاسرار وی می دانند.

فارغ از این تعاریف و نکات در خصوص مهدی المشاط، باید گفت وی نه شاگرد سپاه و حزب الله و یا چهره ای مخوف و نظامی مسلک، بلکه در حال حاضر «رئیس شورای عالی سیاسی یمن» است و باید دید آیا با ادامه راه شهید الصماد، می تواند مشکلات سیاسی فعلی را با تحکیم اتحاد یمنی ها، دفع و استراتژی نظامی انصارالله را با قدرت و تدابیر خود، از حالت دفاعی به هجومی تبدیل کند یا خیر…

«تصاویری از مهدی المشاط در جلسه شورای عالی سیاسی»

«مهدی المشاط، همراه با تصاویر مربوط به جلسه شورای عالی سیاسی»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

    سلام
    البته واقعا واقعا تبدیل حالت از دفاعی به تهاجمی کاری بسیار سخت هست. در حالیکه ابزارهای حوثی های در تحریم ۳۶۰ درجه هر روز تحلیل میره ائتلاف عربی هر روز مزدوران جدید از کشورهای جدید، امکانات جدید و حتی همکاری گسترده تر متحدانش مثل آمریکا را دریافت میکنه و در کنار فتنه های داخلی مثل علی عبدالله صالح و خرید فله ای قبایل را با پول عربستان شاهد هست.

    اگر منصف باشیم مقاومت تا همین حالای انصارالله هم بیشتر شبیه یک امداد الهی و معجزه است. خداوند بهشون کمک کنه اشناء الله.

    پاسخ
    1. Mirza دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴

      سلام . موافقم.
      ان الله مع الصابرین

  2. فاضل شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴

    باید از سقوط حدیده جلوگری کند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.