شهید ابوحیدر الحمزی که بود؟

پنجشنبه 22 آذر 1397 - 14:01
https://iswnews.com/?p=16315

“عبدالله أحسن جار الله الحمزی” معروف به أبو حیدر، یکی از فرماندهان میدانی شجاع و فداکار انصارالله بود که تلاش‌ها، خدمات و جانفشانی‌های طولانی وی در سالهای اخیر در مبارزه با داعش، القاعده و ائتلاف سعودی در اذهان مردم یمن به یاد خواهد ماند.

وی از اهالی منطقه الحمزات استان صعده و از فرماندهان نیروهای زمینی انصارالله بود که در درگیریهای “جنگ ششم” (سال ۲۰۰۹) حضور داشت و مسئولیت هدایت نیروها را در محور مدیریت کتاف استان صعده به عهده داشته است.

تصاویری از شهید ابوحیدر؛ در کنار رهبر انصارالله و فرماندهی عملیاتها و…

پس از “جنگ ششم” و آغاز مبارزه علیه حکومت علی عبدالله صالح و ظهور گروههای تروریستی نظیر داعش، وی مشغول مبارزه علیه انصارالشریعه (همپیمان داعش در یمن) در مدیریت کتاف استان صعده می‌شود.
در همین حال، مسئولیت عملیات علیه القاعده و حزب اصلاح در مدیریت ارحب استان صنعاء و فتح پایگاه نظامی یحیص در ارحب نیز به وی محول می‌شود. لازم به ذکر است، در سال ۲۰۱۴ این مدیریت تحت محاصره القاعده و داعش قرار می‌گیرد که انصارالله به فرماندهی ابوحیدر محاصره را در هم شکسته و بر ارحب مسلط می‌شود.

ابوحیدر پس از این به جبهات الجوف و عمران رفته و بر چندین پایگاه تحت تسلط نیروهای تابع منصور هادی سیطره می‌یابد.

پس از این دوره، او فرماندهی عملیات آزادسازی پایگاه نیروهای ویژه در صنعاء را به عهده می‌گیرد که جزء یکی از دشوارترین درگیریهای آن دوره محسوب می‌شد.

فتح مقر نیروهای ویژه در صنعاء

در پی سیطره داعش بر بیحان و کشتار مسلمانان آن مناطق، مسئولیت عملیات علیه داعش را به عهده گرفته و به سوی استان شبوه می‌رود. در نتیجه فرماندهی وی و جانفشانی رزمندگان، انصارالله طی درگیری‌های سنگین وارد استان شبوه شده و مدیریت بیحان را از سیطره داعش و القاعده پاکسازی می‌کند.

جنایت گروههای تروریستی در بیحان

وی در آوریل ۲۰۱۵ میلادی به جبهه صرواح رفته و پاتک‌های سنگینی را علیه عملیات نیروهای ائتلاف سعودی و منصور هادی در این محور اجرا می‌کند. ضدحملات او علیه ائتلاف سعودی به قدری موثر و کارآمد بود که عملیات‌های نیروهای ائتلاف در این محور به کلی ناکام ماند و از آن زمان تاکنون، ائتلاف سعودی موفق به انجام عملیات نظامی موثر دیگری در این محور نشده است و تمامی حملات پراکنده ائتلاف نیز هر بار با شکست مواجه شده است.

تصاویری از عملیات انصارالله علیه نیروهای ائتلاف سعودی در غرب مأرب به فرماندهی ابوحیدر

سرانجام ابوحیدر این فرمانده شجاع و فداکار یمنی، در عید فطر سال گذشته (۵ تیر ۱۳۹۶) در جبهه غرب مأرب (حومه المخدره) در یکی از حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست. راه او پاینده باد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مصطفی جمعه, ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

    چه شیر مردی….خدا با اهل بیت ع محشورش کنه انشالله

    پاسخ
    1. ناشناس یکشنبه, ۲ دی, ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

      راه شیرمردان خدا بی پایان است روحش شاد یادش گرامی راهش ادامه دارد انشاالله

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.