داستان واقعی اسرائیل: از بالا تا پایین دروغ!

یکشنبه 21 بهمن 1397 - 12:48
https://iswnews.com/?p=17408

نوشته شده توسط فیلیپ م. جیرالدی، افسر سابق سازمان CIA و مدیر اجرایی شورای منافع ملی.

مطالعه ای که توسط شرکت مشاوره و تحقیقاتیِ فعال در تورنتو صورت گرفته است نشان می دهد که در پنجاه سال گذشته گزارش های اصلی در مورد اسرائیل به صورتی تحریف شده است که دولت یهودیان را در بُعد مثبت به تصویر بکشد؛ در حالی که وضعیت فلسطینی های تحت اشغال اسرائیل نادیده گرفته شده است.

این مطالعه ی رسانه ای بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات ۵۰ سال اخیر رایانه ها صورت گرفت و نشان داد که روزنامه های بزرگ آمریکا به طور مداوم در این سال ها از اسرائیل جانب داری می کنند.
این جانب داری در پوشش دستکاری خبری به صورت ظریف و نا محسوس صورت می‌گیرد، مانند استفاده از کلمه های مطلوب برای اسرائیل و کلمات بد برای فلسطینی ها و همچنین انتشار مداوم گزارشات تمجیدی و ستایشی از اسرائیل و مانع شدن از نشر هر نوع گزارشی از دیدگاه محرومان سرکوب شده فلسطین.

محققان گروه ۴۱۶Labs توانستند سرفصل ها و مقالات ۵ روزنامه اصلی آمریکا یعنی تریبیون شیکاگو، لوس آنجلس تایمز، نیو یورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال را بین سال های ۱۹۶۷ و ۲۰۱۷ بررسی کنند.

ژوئن ۱۹۶۷ از این بابت به عنوان نقطه ی آغاز انتخاب شد که جنگ ۶ روزه را شامل شود، زمانی که اسرائیل به اردن، مصر و سوریه حمله کرد تا اشغال نظامی فلسطین در کرانه غربی غزه را شروع کند.

هیچ کس نباید از جهت گیری رسانه های آمریکایی به نفع اسرائیل شگفت زده شود زیرا یهودیان صاحب بیشتر رسانه های اصلی آمریکا و غرب هستند و سردبیردان آنها نیز از یهودیان هستند.

همانطور که پائول فیندلی نماینده کنگره در کتاب خود باعنوان “آنها جرأت سخن گفتن دارند” در سال ۱۹۸۵ به آن اشاره کرد، بسیاری از خبرنگاران خارجی که در کشور های خاورمیانه برای رسانه های آمریکایی و رسانه های اروپایی خبرنگاری میکنند، یهودی هستند.

البته اگر این بررسی ها به زمان پایه گذاری دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ بازگردد به احتمال زیاد این روش از پوشش خبرها توسط رسانه های غربی در آن زمان نیز بوده است.

تطهیر و زیبا نشان دادن چهره ی اسرائیل در فیلم های هالیوودی و تلویزیون های تحت سلطه ی صهیونیست نیز صورت می گیرد، طوری که یهودیان را قهرمان به تصویر می کشند و در عین حال تروریسم صهیونیستی علیه جمعیت بومی فلسطینی و دستور مقامات انگلیسی قبل از تشکیل دولت اسرائیل مبنی بر استقرار یهودیان در فلسطین نادیده گرفته می شود.

فیلم سینمایی “مهاجرت” موجب شد تا برداشت مورد نظر و دلخواه اسرائیل برای بسیاری از آمریکایی ها در مورد آنچه در خاورمیانه رخ داده بود، شکل گیرد. در حالی که فیلم های فراوانی که در مورد هولوکاست منتشر شده است بسیاری از روایت های واقعی را نادیده می گیرد و بدون در نظر گرفتن اشکالات موجود در خط داستانی آن فقط تلاش دارد تا رنجها و کشتار یهودیان را برجسته سازی کند.

آنها شعار دروغین “یک سرزمینِ بدون مردم و مردم بدون سرزمین” را ابداع کردند و طوری نشان دادند که گویا فلسطین خالی است و کسی در آن زندگی نمی کند در حالی که در همان سرزمین اعراب مسلمان و مسیحی فلسطینی بسیاری به همراه یک اقلیت کوچک یهودی زندگی می کردند.
این شعار بعدا به شعار دیگری تبدیل شد: “اسرائیل صحرا را پر شکوفه کرد” گویا قبل از ورود یهودیان به این مناطق، این مناطق غیر قابل کشت بود و این دروغ دیگری از جانب صهونیست ها است…

در هر صورت اینطور می توان گفت که اسرائیل به عنوان محصول تروریسم ایجاد شد. برخی بر این اعتقادند که “اولین شکل از تروریسم مدرن” اسرائیل است؛ اسرائیلی که اهداف غیر نظامی را بمباران کرده و به صورت تصادفی غیر نظامیان را قتل عام می کند.

در یک حمله بدنام به روستای دیر یاسین در ۹ آوریل ۱۹۴۸، بیش از دویصد فلسطینی توسط تروریست های یهودی که وابسته به گروه های ایرگون و لیهی بوده اند، کشته شدند. تعداد دقیق قربانیان معلوم نیست زیرا یک تیم پاکسازی صهیونیستی به صورت سیستماتیک بدن های قربانی ها را نابود کردند…

با توجه به آشفتگی بعد از جنگ جهانی دوم در فلسطین و تحریک انگلیس توسط یهودیان بریتانیایی، انگلیس مشتاق به کاهش ضرر و خسارات خود شد و از فلسطین خارج شد. همچنین هری ترومان رئیس جمهور وقت آمریکا که از حمایت مالی و سیاسی یهودیان برخوردار بود، به همان اندازه مایل به حمایت از ایجاد یک دولت یهودی در فلسطین بود.
یهودیان تقریبا نیمی از زمین های فلسطین را بر خلاف مجوز سازمان ملل به دست آوردند درحالی که سازمان ملل دستور داده بود حقوق بومیان فلسطینی نباید توسط یهودیان تازه وارد به خطر بیفتد.

اما تازه واردهایی که از اروپا و آمریکا آمده بودند با این دستور به مخالفت پرداختند. آنها حتی فرستاده سازمان ملل، کونت فولک برندت را به قتل رساندند. کونت فولک کسی بود که بسیاری از یهودیان اروپایی را از دست نازی ها نجات داده بود.

آنها به همسایگان عرب خود حمله کردند، و به صورت عمدی ۷۰۰،۰۰۰ نفر از فلسطینی ها را از خانه هایشان بیرون کردند و بسیاری را در این جریان به قتل رساندند.
با این اقدام تروریستی، اسرائیل یک جنگ دیگر را با همسایگان خود شروع کرد و قبل از اینکه خط سبز سازمان ملل که به عنوان بخشی از یک توافقنامه آتش بس در سال ۱۹۴۹ تصویب شده بود اجرایی شود، سرزمین های بسیاری را بدست آورد. طبق توافقنامه سال ۱۹۴۹ سرزمین هایی که قبلا تحت کنترل اردن و مصر بودند در اختیار اسرائیل قرار می گرفت و اسرائیل را از غزه و کرانه غربی جدا می کرد.

و پس از آن جنگ شش روزه در ماه آوریل سال ۱۹۶۷ شروع شد و رسانه های معلوم الحال شرح دادند که چگونه اسرائیل توسط اردن، سوریه و مصر به طور همزمان مورد حمله قرار گرفت، اما اسرائیل به سختی جنگید و پیروزی قاطعانه ای را به دست آورد.
و در جریان این جنگ بخش های جدیدی از بیت المقدس که قبلا در اختیار اسرائیل نبود و بلندی های جولان و غزه و کرانه غربی توسط اسرائیل اشغال شد.
تنها مشکل این ماجرا آن است که اسرائیل بدون اعلام جنگ، نیروهای هوایی اعراب را زمانی که روی زمین بودند مورد حمله قرار داد و نابود کرد و با نبود پوشش هوایی، نیرو های زمینی اعراب نتوانستند جنگ را ببرند…

اسرائیل همچنین در جنگ شش روزه تلاش کرد ناو اطلاعاتی یو اس اس لیبرتی آمریکا را غرق کند. این ناو در آب های آزاد در ۸ ژوئن مورد حمله قرار گرفت.
تنها در یک حمله در زمان صلح به کشتی آمریکا، ۳۴ خدمه کشته و ۱۷۱ تن زخمی شدند. این حادثه هرگز به طور کامل توسط پنتاگون به دلیل رئیس جمهور بودن لیندوون.ب جانسون پیگیری نشد.
اسرائیلی ها و حامیان آنها ادعا کرده اند که این حمله به دلیل “مهِ جنگ”( اصطلاحی که به دشواریِ تصمیم‌گیری در میانهٔ درگیری‌ها گفته می شود) یا “اشتباه” بود‌.

بر اساس شواهدی که اخیرا توسط آژانس امنیت ملی آمریکا جمع آوری شده است؛ هر دو ادعای اسرائیل دروغ است و آنها این کار را کاملا خودخواهانه انجام داده اند. با این وجود، اسرائیل همچنان برخلاف به قتل رساندن خدمه های آمریکایی، طی ۱۰ سال آینده تضمین شده است که سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به همراه تخصیص بودجه ویژه ای در صورت نیاز از واشنگتن دریاف کند!

حتی زمانی که اسرائیلی ها به وضوح دروغ می گویند، بسیاری از رسانه ها و پایگاه های خبر رسانی از دروغ های آنها چشم پوشی می کنند، و مهم نیست که چه کاری انجام می دهند یا چه چیزی می گویند!
دروغ بسیار بزرگ در مورد اسرائیل آن است که اسرائیل رژیمی دموکراتیک و بهترین دوست و متحد آمریکا است.(نه) هیچکدام !!
بیش از ۵۰ قانون وجود دارد که برای اعراب تبعیض آمیز، و برای “دولت یهودی” دفاع از خود قلمداد می شود. و اخیرا ممنوعیت زندگی غیر یهودیان در مناطق مسکونی و شهرهای یهودیان قانونی شده است.
اسرائیل همچنین سرزمین های فلسطینی را اشغال کرده اند و برای ساکنین اصلی آن هیچ حقی وجود ندارد مگر آنکه با جنگ حق خود را پس بگیرند.

و دولت یهودی هرگز از لحاظ عملی به عنوان متحد آمریکا عمل نکرده است، زیرا هیچ گونه تعهدی برای اسرائیل برای حمایت از واشنگتن در هرگونه شرایطی وجود ندارد؛ حال آنکه یک ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرده است که سربازانش آماده مرگ برای اسرائیل هستند!

و یکی دیگر از دروغ های بزرگ مربوط به چگونگی جاسوسی اسرائیل از آمریکا می شود. زمانی که صحبت از سرقت اسرار تجاری و نظامی آمریکا می شود اسرائیل اولین کشور “دوست” است که چنین کاری را انجام می دهد.
هنگامی که جاناتان دولار اطلاعات طبقه بندی شده آمریکا را بیشتر از هر جاسوسی دیگری در طول تاریخ دزدیده بود، دوستان اسرائیلی با عجله و شتاب فراوان توضیح دادند که همه این ها اشتباه بوده و پولار فقط یک فرد عجیب و استثنا بوده است .
و دولت اسرائیل موافقت کرد آنچه را که دزدیده شده را به آمریکا بازگرداند اما این کار را انجام نداد و به جای آنکه اطلاعات را به آمریکا تسلیم کند، آن را در اختیار دشمن آمریکا یعنی اتحاد جماهیر شوروی قرارداد تا شوروی اجازه مهاجرت یهودیان به فلسطین را بدهد.

یکی دیگر از مواردی که مساله جاسوسی اسرائیل از آمریکا را تقویت می کند، حادثه ۱۱ سپتامبر است که موساد از آنچه که در حال رخ دادن بود، از طریق برنامه های جاسوسی غیرقانونی فراوانی که در داخل آمریکا داشت، حداقل در خوش بینانه ترین حالت از وقوع آن اطلاع داشت.
باید متذکر شد که چرا اسرائیل مهاجران اسرائیلی در نیوجرسی را تشویق به خارج شدن از برج های دوقلو می کرد؟؟ و اینکه چرا صدها نفر از دانش آموزان هنر در سراسر آمریکا کار های هنری شان را میفروختند؟ آیا دو مورد فوق میتواند بخشی از شبکه جاسوسی و کلاهبرداری اسرائیل باشد؟؟

از دروغ های دیگری که همواره اسرائیلی ها آن را تکرار میکنند، برنامه مخفیانه هسته ای ایران است که نتانیاهو از سال ۱۹۹۳ همواره وعده میدهد که ایران طی ۶ ماه آینده بمب اتم میسازد!
همچنین ارتقای موشک های بالستیک ایران و حمله آن به اروپا و آمریکا دروغ خطرناک دیگری است که توسط سه مکار و حیله گر در وانگشتن یعنی “پمپئو Pompeo “، پنس Pence و بولتون Bolton همواره تکرار می شود که اکنون تبدیل به تفکر عمیق و اصلی برای سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.

این اتهام به راحتی میتواند منجر به دخالت ایالات متحده در جنگی برای اسرائیل شود
این ادعای موشک های بالسیتک می تواند به راحتی آمریکا را به سمت جنگی نیابتی برای منافع اسرئیل به پیش ببرد در صورتی که هیچ تهدیدی از جانب ایران متوجه آمریکا نیست و هیچ منافع حیاتی برای رفتن به جنگ علیه ایران وجود ندارد.

اما بزرگترین دروغ اسرائیلی ها آن است که میگویند که “ضد یهودیت” در سراسر جهان در حال افزایش است بنابراین حفاظت و حمایت بیشتری از یهودیان و دولت یهودیان نیاز است!
در واقع اسرائیل و حزب هایشان در حال حاضر از این دروغ استفاده میکنند تا دیدگاه مردم را در مورد مسائل ضد صهیونیسم تغییر دهند. آنها از طریق وضع قوانین تلاش می کنند تا مردم را مجبور کنند آنطور فکر کنند که اسرائیل دوست دارد بدان شکل فکر کنند(مانند جرم بودن حتی انتقاد به ماجرای هولوکاست)؛ این قوانین شامل اعمال تحریم های غیر قانونی، جریمه و زندانی کردن منتقدان رژیم صهیونیستی می شود.

اگر قانون فعلی کنگره(در این مورد) تا کنون به طور کامل اجرا شده باشد، این به معنای مرگ آزادی بیان در ایالات متحده خواهد بود. این طرح پوچ و بی معنی به دلیل فسادی است که اسرائیل در دولت آمریکا و رسانه های خبری آمریکا ایجاد کرده است. این موضوع دروغ نیست اما حقیقت مطلق آن است که شما هرگز این موضوع را در روزنامه هایی که می خوانید و یا گزارشهای تلویزیونی که می بینید پیدا نمی کنید و در مورد آن حرفی زده نمی شود…

این روند تنبیه و مجرم سازی از منتقدین اسرائیل، گروه های یهودی و برخی از دولت ها را وا داشته است تا با وضع مقررات “جرایم نفرت” و سایر موانع قانونی از کارهای اشتباه و تخلفات اسرائیل دفاع کنند؛ اما اسرائیل (استثنا) نیست و نباید در برابر انتقاد از آن محافظت شود.
اسرائیل یک رژیم است که بسیار بد رفتار می کند، و می شود گفت نه تنها برای همسایگان خود بلکه برای جهان نیز خطرناک است؛ زیرا این پتانسیل را در اختیار دارد تا در امور سوریه دخالت کند و یک تقابل بزرگ اتمی را میان آمریکا و روسیه به راه بیاندازد.
دروغ های اسرائیل باید شناسایی شوند که برای چه هدفی بوده است و این دروغ ها باید بایکوت و تحریم شوند تا زمانی که اسرائیل سرعقل بیاید و اگر اینطور نشد، باید به طور کامل خاموش شوند.

فیلیپ م. جیرالدی، افسر سابق سازمان CIA و مدیر اجرایی شورای منافع ملی

منبع متن: UNZ.com

 فیلیپ م. جیرالدی
فیلیپ م. جیرالدی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس سه شنبه, ۲۲ بهمن, ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

    خیلی ساده ای ، مثل برجام تو دولت بعدیش میزنه زیرش، تو یک شب نسل کشی ای راه میندازه که جشن پورین شون پیش اونها لنگ میندازه ،

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.