وزارت خزانه‌داری امریکا نام مقاومت اسلامی نُجَباء و دبیرکل این جنبش را ذیل دستور اجرایی به‌شماره ۱۳۲۲۴ به لیست تحریمی خود موسوم به SDN اضافه کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری امریکا دیروز سه‌شنبه (پنجم مارس ۲۰۱۹) رسما نام مقاومت اسلامی نُجَباء و شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش را ذیل دستور اجرایی به‌شماره ۱۳۲۲۴ به لیست تحریمی خود موسوم به SDN وارد کرد.

 

پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری امریکا در به‌روزرسانی لیست تحریم، اسامی زیرمجموعه‌های مقاومت اسلامی نُجَباء شامل “شبکه ماهواره‌ای النُجَباء” و همچنین تیپ‌های نظامی “عمار بن یاسر، آزادسازی جولان، الاحمد و امام حسن مجتبی (ع)” را ذکر کرده است.

 

به‌دنبال این تصمیم، وزارت خارجه امریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه نُجَباء به اتهام برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی خبر داد.

طبق بیانیه منتشره، تمامی دارایی‌ها و منافع مالی نُجَباء در حوزه اختیارات قضائی ایالات‌متحده، بلوکه و اشخاص دارای تابعیت امریکا از هرگونه تعامل و مشارکت با این گروه منع می‌شوند.

وب‌سایت وزارت خارجه امریکا در این زمینه خاطرنشان کرده است: جنبش نُجَباء به‌صورت علنی تعهد و وفاداری خود به ایران و آیت‌الله خامنه‌ای را اعلام می‌کند و «الکعبی» با صراحت گفته است که اجرای تمامی فرامین رهبر ایران را تکلیف شرعی خود می‌داند.

منبع یادشده با اشاره به حمایت نظامی ـ لجستیکی ایران از نُجَباء، می‌افزاید: اکرم الکعبی مناسبات نزدیکی با «قاسم سلیمانی» فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دارد؛ افرادی که پیش‌تر از سوی وزارت خارجه “تروریست”[!] اعلام شده و هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

 

یادآور می‌شود که وزارت خزانه داری ایالات متحده قبلا تحت دستور اجرایی به‌شماره ۱۳۴۳۸ در سپتامبر ۲۰۰۸ شیخ اکرم الکعبی را در لیست سیاه و تحت پیگرد قرار داده بود.

البته واشنگتن به این اکتفا نکرده و ۹ سال بعد در نوامبر ۲۰۱۷، لایحه تحریمی مقاومت اسلامی نُجَباء به شماره «H.R.۴۲۳۸» از سوی سناتور «تد پو» نماینده جمهوری‌خواه به مجلس نمایندگان امریکا تقدیم شد.

 

منبع: النجباء

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.