شهر خان شیخون در جنوب ادلب آزاد شد + نقشه میدانی

چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 22:20
https://iswnews.com/?p=21050

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” امروز ظهر نیروهای ارتش سوریه پس آزادسازی تل ترعی پیشرویهای خود را در عمق غربی ادامه داده و در نهایت در غرب حاجز خزانات به نیروهایی که شهر خان شیخون را آزاد کرده بودند ملحق شدند و بدین ترتیب پست نظارتی ترکیه، مورک، کفرزیتا، لطامنه و روستای دیگر در محاصره ارتش سوریه قرار گرفتند.

گفته میشود شب گذشته نیروهای ترکیه پست نظارتی مورک را تخلیه کرده بودند و به زودی شاهد آزادسازی مناطق باقیمانده خواهیم بود.
 
نقشه آنلاین
نقشه با کیفیت
 

 

یادداشت بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محسن از اصفهان چهارشنبه, ۳۰ مرداد, ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

    سلام و خسته نباشید
    خدا رو شکر این غده سرطانی ازاد شد حالا میشه کم کم برای ورود به جنگ بزرگ ادلب نقشه کشید
    باور نمیکردم خان شیخون به این خوبی ازاد بشه باید به فرماندهان میدانی مقاومت افرین گفت احسنت

    پاسخ
    1. محمد(ل ن ) پنجشنبه, ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۷

      تبریک به همه حامیان مقاومت
      آقا محسن، غده سرطانی فقط لقب یک کشور جعلی و بس¡

    2. ناشناس شنبه, ۲ شهریور, ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

      باید به خلبان های روس آفرین گفت

  2. محمد(ل) پنجشنبه, ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰

    الحمدلله رب العالمین

    پاسخ
  3. شایان کریمی پنجشنبه, ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

    الحمدلله رب العالمین.
    ادلب هم شده تکه یخی برای تروریست ها که هر روز بیشتر آب میرود به امید خدا

    پاسخ
    1. ناشناس یکشنبه, ۳ شهریور, ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

      آقای کریمی در حالی که کمتر از %۲۰سوریه در دست گرو های مسلح است هنوز ارتش سوریه بدون جنگنده های روس یک روستا رو هم نمی تونه پس
      بگیره
      نمی دونم پخش می شه یانه

    2. Mirza یکشنبه, ۳ شهریور, ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

      اینطور هم نیست، ارتش سوریه توانایی پس گرفتن مناطق اشغالی را دارد اما مشخصا با وجود جنگنده های روسیه کار برای ارتش سوریه بسیار راحت تر و بهتر و کم هزینه تر و موثرتر است.
      در همه جای دنیا هم همین است(البته به غیر از استثناهایی..) و جنگنده ها و برتری هوایی نقش بسیار مهمی در تغییر خطوط نبرد دارند. همین کردها هم اگر حمایت هوایی ائتلاف نبود قادر به پیشرویهایی اینچنینی نبودند و مثال های بسیار دیگر…
      درست است که با ورود جنگنده های روسیه به نبردهای سوریه، کفه ترازو به طرز چشمگیری به نفع ارتش سوریه برگشت اما این موضوع، دلیل نمیشود که شما همیشه با بغض و کینه، فقط و فقط تمام موفقیت های محور مقاومت و ارتش سوریه را در حملات و پشتیبانی هوایی روسیه بدانید و معرفی کنید. هیچ نیروی هوایی در هیچکجای دنیا به تنهایی کار آمد نیست و در نهایت این نیروهای زمینی هستند که برروی زمین عمل میکنند و کار را تمام میکنند.

      ضمنا جالب است که چرا “شما”، از این پشتیبانی هوایی سوخته اید و همواره بصورت مکرر این موضوع را زیر پست ها ارسال میکنید؟! طرفدار کس خاصی در سوریه هستید ؟ برادارن تروریست جبهه النصره؟!
      پیام های شما ماه هاست که بصورت بی وفقه در این مورد و موردهای مشابه ارسال میشود و هربار بی وفقه وارد صندوق هرزنامه/جفنگیات سایت میشود و خوانده نمیشود… این مورد هم از سر دلسوزی پاسخ داده شد. خودتان را با ارسال پیام های بیهوده خسته نکنید و بجای کیبورد فرسایی بیشتر تفکر کنید.

  4. ناشناس پنجشنبه, ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

    اللّه اکبر

    پاسخ
  5. Ali پنجشنبه, ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

    ادلب کارت بازی ترکیه در سوریه است هرچه از خان شیخون به سمت شمال یعنی خود مرکز ادلب برویم پیشروی برای نیروهای سوریه سخت تر میشود چون هم ارتش آزاد در آنجا استحکاماتش بیشتر است و از همه مهمتر منطقه کوهستانی است و جدا از آن روسیه نمیخواهد به خاطر ادلب ترکیه را از خود براند . در کل بازیگران خارجی داخل سوریه تنها دنبال منافع هستند و نمیتوانند حامی واقعی مردم سوریه باشند . با توجه به تجربه بسیار بالای کردها در جنگهای گریلایی و جنگ در مناطق کوهستانی و از همه مهمتر به عنوان عضوی از مردم کشور سوریه در شرایط کنونی بهترین راهکار اتحاد بین نیروهای بشار اسد و کردها میتواند باشد و تنها اراده ی مردم خود سوریه مشکل گشای حل بحران سوریه است نه نیروهای خارجی . با این اتحاد و حرکت کرد ها از سمت غرب فرات به سمت عفرین و شمال ادلب و حرکت نیروهای اسد از جنوب به شمال ادلب ,ترکیه حرفی برای گفتن نخواهد داشت .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.