از اندیشه تا عمل با امام موسی صدر…

پنجشنبه 4 آبان 1396 - 23:43
https://iswnews.com/?p=5779

۱۴۳٠٠ روز از ربوده شدن امام موسی صدر لیبی گذشت و همچنان ما در لابلای حروف و کلمات دنبال اوییم:
«جای من بین شماست؛ عرشِ قدرت من، قلب‌های شماست؛ نیرویِ من، دستان شماست؛ نگهبانِ من، چشمان شماست؛ عظمتِ من در اتحاد شماست.»

وحدت اندیشه و عمل در زندگی سید صدر مشهود است، اندیشه ای که حسین «ع» و زینب «س» را اسلام راستین معرفی می کند و عملی که میوه مقاومت و اتحاد اسلامی را به بار می نشاند.
سخنان امام موسی صدر، کتاب سفر شهادت:
«ده روز مجلس گرفتیم. این فرصت به ما عطا شد و چه بسا سال آینده آن را نداشته باشیم. آیا اندیشیده اید که چگونه به حسین یاری برسانید؟ غیر از گریه چه کرده ‌اید؟ بسیاری بر حسین گریه می‌کنند اما او را یاری نمی‌رسانند. ابن سعد اول کسی بود که بر حسین گریه کرد و حسین را یاری نکرد. زنهار که گریه کافی نیست، باید حسین را یاری کنید. چه مهیا کرده‌اید برای یاری حسین؟

پیشنهادی به شما می‌دهم: اگر حسین برای دین کشته شد و دین و آموزه‌ های دینی اکنون در پیش ماست، هر کدام از ما، چه بزرگ و چه کوچک، می‌تواند در تحقق هدف دینی حسین و زینب را یاری کند. اگر کسی نماز نمی‌گزارد، برای اکرام حسین و زینب نماز بخواند. من قول می‌دهم که نام او در فهرست یاری‌کنندگان و همراهان حسین و زینب درج می‌شود.
اگر کسی غیبت می‌کند و برای تکریم حسین این کار را ترک کند، حسین او را در شمار یاران و سپاهش می‌گذارد. اگر کسی وجدان مریضی دارد و آن را پاک می‌گرداند، اگر کسی با بستگانش اختلافی دارد و آن را رفع می‌کند، اگر کسی به همسایه‌اش کمکی کند، اگر کسی مشکلی دارد و آن را حل کند، اگر کسی فرزندش را نیکو تربیت کند، اگر کسی در لباس و زندگی و زبان و نماز و خانه‌اش نقصی دارد و آن را برطرف کند، این شخص از جمله‌ یاران حسین و یاران زینب است. و از خداوند می‌خواهیم که این‌گونه باشیم.»
ان شاءالله

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.