تحولات سوریه، ۲۷ اسفند ۹۹

پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 01:08
https://iswnews.com/?p=42720

یکی از نیروهای ارتش سوریه به نام “عارف حسام” در حومه‌ی شهر مسکنه واقع در شرق حلب، توسط افراد ناشناس مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

– حمله هوایی شب گذشته رژیم اسرائیل به سوریه با چند فروند موشک در ساعت ۲۲:۳۵ (به وقت محلی) و از مسیر بلندی‌های جولان اشغالی، به سمت اهدافی در حومه‌ی دمشق انجام شد. طبق اطلاعات، این حمله پس از آن صورت گرفت که طی یک روز، ۴ مرتبه هواپیماهای مختلف از مبدا ایران به مقصد سوریه پرواز کرده بودند.

– بر اثر انفجار در مسیر خودروی تانکر آب ارتش ترکیه در جاده سرمدا-ادلب، دو سرباز ارتش ترکیه زخمی شدند. برخی منابع مسلحین، گروه انصار ابوبکر الصدیق را مسئول این حمله دانسته‌اند. وزارت دفاع ترکیه نیز تاکنون در رابطه با این حمله، واکنشی نشان نداده است. این حادثه، تنها دو روز بعد از آن اتفاق افتاد که گروه انصار ابوبکر الصدیق مسئولیت حمله به کاروان گشتی ارتش ترکیه در استان ادلب را بر عهده گرفت.
نیروهای ارتش ترکیه بارها در سوریه توسط گروه‌های ناشناس مختلف و گروه‌هایی مانند انصار ابوبکر الصدیق و تیپ خطاب شیشانی مورد حمله قرار گرفته‌اند. ارتش ترکیه با افزایش دوربین‌های نظارتی و تقویت نقاط استقرار خود قصد داشت مانع انجام این حملات شود که تاکنون چندان موفق نبوده است.

– یکی از نیروهای ارتش سوریه به نام “عارف حسام” در حومه‌ی شهر مسکنه واقع در شرق حلب، توسط افراد ناشناس مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

– در روز ۲۴ اسفند، معاون اول تیپ ۵۲ ارتش سوریه توسط افراد ناشناس به شهادت رسید. وی اهل استان حمص بود.

– روز گذشته مسلحین مدعی به شهادت رساندن ۲۰ تن از نیروهای لشکر چهارم ارتش سوریه، طی کمینی در مسیر کاروان ارتش سوریه در نزدیکی شهرک المزیریب از توابع استان درعا شدند.

– یکی از فرماندهان نیروهای امنیت داخلی YPG (آسایش) به نام “ابراهیم بابات” توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه دستگیر شده و به ترکیه منتقل شد.

– انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی زرهی ارتش سوریه در شهر جاسم واقع در استان درعا.

– بمباران شهر داره عزه در حلب توسط ارتش سوریه.

– مسلحین تحت حمایت ترکیه، روستای الجات در جهت شرقی شهر منبج را بمباران کردند.

– روز ۲۵ اسفند، ارتش سوریه مواضع مسلحین در مجدلیا در جنوب شرق ادلب را بمباران کرد.

– فرود یک فروند توپولف Tu-۱۵۴ روسی در سوریه.

– بمباران اطراف شهر عین عیسی توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه.

– درگیری نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و مسلحین تحت حمایت ترکیه در اطراف شهر اعزاز در شمال حلب.

– جنگنده‌های روسی طی روزهای اخیر بیش از ۸۰ حمله هوایی در صحرای سوریه انجام داده است که منجر به کشته شدن ۱۵ نفر از اعضای داعش شده است.

– براساس اطلاعات مرکز مصالحه روسی در سوریه، مسلحین ۳۶ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۳ مورد مربوط به استان حلب، ۱۲ مورد مربوط به استان لاذقیه، ۶ مورد مربوط به حماه و ۱۵ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. آریافاریابی پنجشنبه, ۲۸ اسفند, ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱

    سلام … امکان داره این گروه های گمنام مانند انصار ابوبکر صدیق و غیره موذد حمایت ایران باشند در سوریه علیه ترکیه ؟ مثل اصحاب الکهف عراق علیه آمریکا ؟ ممنون

    پاسخ
    1. Mirza دوشنبه, ۲ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶

      سلام خیر

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.