تحولات یمن، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

یکشنبه 15 مرداد 1402 - 16:02
https://iswnews.com/?p=100525
نقشه آخرین وضعیت جبهه شمالی استان ابین

عبداللطیف السید، فرمانده نیروهای حزام الامنی در استان ابین پس از انتصاب به این سمت، تعدادی از نمایندگان خود را به سمت قبایل همپیمان با القاعده در وادی عومران فرستاده و برقراری صلح و ادغام مسلحین این قبایل در تشکیلات شورای انتقالی جنوب را به آنها پیشنهاد کرده است.

۱- عدن:
در ۱۲ مرداد ماه، استیون فاگین، سفیر آمریکا در یمن با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن دیدار و پیرامون مذاکرات صلح و ارائه کمک های بشردوستانه گفتگو کرد.

۲- شبوه:
– در ۱۴ مرداد ماه، مسلحین القاعده حمله گسترده ای را به یکی از پاسگاه های نیروهای دفاع شبوه در منطقه المصینعه انجام دادند. تلفات و خسارات این حمله تاکنون مشخص نشده است.
– در ۱۴ مرداد ماه، پس از خمپاره باران تأسیسات گازی بلحاف توسط افراد ناشناس، نیروهای دفاع شبوه به حالت آماده باش درآمدند. با توجه به پیشینه دست اندازی های حزب اصلاح در بلحاف، احتمالا این حمله از سوی مسلحین تابع آنها انجام شده است.

موقعیت بندر بلحاف در سواحل استان شبوه

۳- ابین:
– در ۱۳ مرداد ماه، بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی مسلحین شورای انتقالی جنوب در ورودی غربی مدیریت مودیه، یک نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. این حمله توسط عوامل القاعده انجام گرفته است.
– در ۱۳ مرداد ماه، شورای انتقالی جنوب فرماندهی نیروهای حزام الامنی در استان ابین را به عبداللطیف السید، از فرماندهان محلی جنوبی در استان ابین و از اعضای پیشین القاعده واگذار کرد.
– در ۱۵ مرداد ماه، منابع محلی از پیشنهاد صلح شورای انتقالی جنوب به مسلحین القاعده در استان ابین خبر دادند. طبق این گزارش، عبداللطیف السید تعدادی از نمایندگان خود را به قبایل ساکن در وادی عومران فرستاده و پیشنهاد تشکیل تیپی از عناصر این قبایل که با القاعده همپیمان هستند را داده است. بر اساس این پیشنهاد مسلحین قبایل باید در قالب نیروهای جنوبی و در مدیریت های مودیه و المحفد فعالیت کنند و از حمله به مسلحین جنوبی که از استان های الضالع و لحج هستند، اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: القاعده سه تن از فرماندهان میدانی جنوبی‌ها را ترور کرد

نقشه: آخرین وضعیت جبهه شمال استان ابین

۴- لحج:
در ۱۴ مرداد ماه، شورای انتقالی جنوب در راستای طرح امارات برای کنترل سواحل جنوب غربی یمن، نیروهای حزام الامنی را در منطقه المضاربه و راس العاره مستقر کرد. پیش از اعزام این نیروها، نیروهای تیپ دوم العمالقه در ۱۳ مرداد ماه در این مناطق مستقر شده بودند.

بیشتر بخوانید: باب المندب؛ صحنه اصلی جنگ دریایی انصارالله و ائتلاف سعودی

۵- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۱۱ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– پهپادهای ائتلاف سعودی در ۴۸ ساعت گذشته چهار بار مواضع انصارالله در منطقه مقبنه و دو بار مدیریت حیس را بمباران کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.