شهادت چهار نظامی سوری در حمله مسلحین به شمال لاذقیه

دوشنبه 16 مرداد 1402 - 11:44
https://iswnews.com/?p=100607
مراسم تشییع شهدای ارتش سوریه

در پی حمله مسلحین حزب ترکستانی به مقر ارتش سوریه در ارتفاعات نبی یونس در استان لاذقیه، چهار تن از نظامیان سوری شهید و چند تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین حزب ترکستانی در ۱۵ مرداد ماه با استفاده از شرایط بد جوی و دید ناکافی ناشی از حاکم شدن مه، عملیاتی را علیه یکی از مقرهای ارتش سوریه در ارتفاعات نبی یونس واقع در شمال لاذقیه آغاز کردند که طی این عملیات، دستکم چهار چند تن از نظامیان سوری شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

جزئیات بیشتری از این درگیری و همچین اطلاعاتی از تعداد تلفات مسلحین حزب ترکستانی در این حمله منتشر نشده است. ارتفاعات نبی یونس یکی از بلندی‌های اصلی در حومه شمال لاذقیه می‌باشد که مستشاران روسیه برای کمک و مشاوره به ارتش سوریه در این منطقه مستقر هستند.

گفتنی است طی ماه‌های گذشته، مسلحین هیئت تحریر الشام و سایر گروه‌های متحد، با نقض آشکار آتش بس، تعداد عملیات‌های خود علیه مواضع ارتش سوریه در استان‌های حلب، ادلب و لاذقیه را به شدت افزایش دادند. انجام این حمله توسط عوامل حزب ترکستانی، بیانگر تشدید درگیری‌ها و نقض آشکار آتش بس در منطقه ادلب می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.