شکست بزرگ دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی

سه شنبه 17 مرداد 1402 - 01:16
https://iswnews.com/?p=100658

عصر روز شنبه ۱۴ مرداد منطقه «نحلا بنیامین» در مرکز تل آویو شاهد یک عملیات استشهادی بود. عملیاتی که منجر به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. صهیونیستی که در عملیات به هلاکت رسید “حین امیر” یکی از نیروهای امنیتی شهرداری تل آویو – یافا بود.

ساعاتی بعد منابع عبری زبان اعلام کردند که مجری عملیات شهادت طلبانه تل آویو یک جوان به نام “کامل ابوبکر” ۲۷ ساله ملقب به ابودوجانه و ساکن روستای رمانه در غرب جنین و از اعضای جهاد اسلامی بوده است.

کامل ابوبکر

به گفته پلیس رژیم صهیونیستی مجری عملیات یک یادداشت کوتاه در کیفش گذاشته بود که در آن نوشته: “به انتقام حمله روز گذشته شهرک نشینان صهیونیست به حاشیه شهر رام الله و شهادت یکی از جوانان منطقه دست به این عملیات می زند.”

کامل قبل از عملیات وصیت نامه‌اش را نوشته بوده و همه توصیه های بعد از شهادتش را در آن گفته بود و این یعنی او از قبل می‌دانست آخر این عملیات ختم به شهادتش خواهد شد‌.

وصیت نامه کامل ابوبکر

هر چند بعد از نبرد سیف القدس در سال ۲۰۲۰ عملیات های استشهادی در کرانه باختری، قدس و سرزمین های ۱۹۴۸ افزایش چشمگیری داشته به نحوی که سال گذشته با ۳۱ کشته و امسال با گذشت تنها ۶ ماه با ۳۳ کشته از پر تلفات ترین سال‌ها برای رژیم صهیونیستی بوده است اما یک مورد عملیات شنبه شب را از سایر عملیات های استشهادی گذشته متمایز می‌کند. چیزی که ساعاتی بعد از شهادت کمال ابوبکر فاش شد حکایت از یک شکست بزرگ دیگر در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی داشت. رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که مجری عملیات تل آویو کامل ابوبکر است که از ماه ها قبل توسط ارتش اسرائیل در جنین تحت تعقیب بوده است.

هیلل بیتون روزن، خبرنگار کانال ۱۴ عبری، از عملیات تل آویو به عنوان یک “شکست امنیتی” یاد کرد، زیرا فلسطینی که آن را انجام داد، زمانی که در اردوگاه آوارگان جنین پنهان شده بود، توسط ارتش تحت تعقیب بود و ارتش به مدت ۶ ماه از رسیدن به او ناتوان بود.
یوسی یوشوا، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، تایید کرد که عامل عملیات تل آویو توسط ارتش اسرائیل و شین بت تحت تعقیب بوده است و بر خلاف مجریان عملیاتی که بدون داشتن سابقه عملیاتی دست به عملیات زده اند او دارای سابقه بوده و باز توانسته به سیستم امنیتی نفوذ کند.
پایگاه عبری وای نت نیز این شکست امنیتی بزرگ را اینگونه طرح می‌کند: “چگونه یک فرد مسلح اهل جنین که شش ماه است تحت تعقیب بوده و با جهاد اسلامی شناخته می شود به عمق اسرائیل نفوذ کرده است؟

فاجعه امنیتی را باید اینطور دید که یک فلسطینی تحت تعقیب که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از ماه ها قبل به دنبال او بودند از کرانه باختری و مسلح به قلب رژیم جعلی نفوذ و یک عملیات موفق انجام داده است. چنانکنه هیلل بیتون روزن تحلیلگر رژیم صهیونیستی می‌گوید: “همه مقامات امنیتی باید توضیحاتی را در مورد چگونگی راه یافتن یک مرد مسلح فلسطینی تحت تعقیب که توسط نهادهای امنیتی شناخته شده بود از قلب اردوگاه جنین به قلب تل آویو ارائه دهند.”

بیشتر بخوانید: عملیات ضد اسرائیلی در تل‌آویو؛ یک صهیونیست کشته شد

نویسنده: احمدرضا مباشری

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.