عملیات‌های انفرادی فلسطینی‌ها؛ نقطه ضعف سرویس‌های امنیتی اسرائیل!

خشونت‌ها و اقدامات افراطی و غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها، یکی از هزاران دلایلی می‌باشد که منجر به وقوع عملیات‌های ضد اسرائیلی از سوی فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی شده است؛ بررسی این اقدامات نشان می‌دهد که نهادهای امنیتی اسرائیل تاکنون در کشف و مقابله با عملیات‌های انفرادی فلسطینی‌ها ناموفق بوده‌اند.

پس از جنگ میان ارتش رژیم اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین (سیف القدس) در سال ۲۰۲۰، عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری، قدس و سرزمین های ۱۹۴۸ افزایش قابل توجهی یافته که دلایل مختلفی از جمله افزایش خشونت‌ها و اقدامات افراطی و غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها، طرح محور مقاومت جهت فعال‌سازی و تعدد شبکه‌های مقاومت در اراضی اشغالی و همچنین ایجاد ناامنی گسترده و دائمی در قلب فلسطین اشغالی داشته است.

با افزایش و گسترش هسته‌های مقاومت در کرانه باختری، مقامات امنیتی صهیونیست‌ در اولین گام تصمیم گرفتند تا دامنه کنترل امنیتی خود بر فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری را تشدید کرده و افزایش دهند. به همین دلیل، مناطق مختلف کرانه باختری به صورت روزانه، شاهد عملیات‌های مستمر نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل و بازداشت تعدادی از فلسطینی‌ها به اتهام نگهداری و حمل سلاح و همچنین تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی می‌باشند.

حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت از مدتی قبل، دلیل اصلی وقوع حملات ضد اسرائیلی در داخل اراضی اشغالی را تجاوزات ادامه دار اسرائیل علیه فلسطینی‌ها عنوان کردند. افزایش این اقدامات باعث شد تا جو روانی جامعه صهیونیستی به شدت بهم بریزد. بررسی موضع‌گیری‌ها و انتقادات صهیونیست‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد که علی‌رغم چالش‌های داخلی و خارجی که رژیم صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بزرگترین تهدید و مشکل اسرائیل افزایش توانایی‌های محور مقاومت و ناتوانی صهیونیست‌ها در مقابله با طرح‌ها و اقدامات این محور است.

به نظر می‌رسد تبدیل کرانه باختری به باتلاق مرگ رژیم صهیونیستی و بازی با امنیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در دستور کار محور مقاومت قرار دارد. ساکنان سرزمین‌های اشغالی تقریبا به صورت روزانه شاهد ناامنی و حوادث مختلفی می‌باشند و نهادهای امنیتی اسرائیل علی‌رغم سلسله عملیات‌های مستمر و مداوم در کرانه باختری و اقدامات شبانه روزی در مناطق اشغالی، در کشف و جلوگیری از بسیاری از این نوع عملیات‌ها ناتوان هستند زیرا عملیات‌های انفرادی فلسطینی‌ها به سختی توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی قابل شناسایی، رصد و مهار است؛ این موضوع در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به یک بحران بزرگ برای این رژیم تبدیل شود!

تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.