پایگاه ائتلاف آمریکایی در کونکو، العمر و الشدادی

گروه “المقاومه الشعبیه فی المنطقه الشرقیه” با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله به سه پایگاه ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه را برعهده گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تنها چند ساعت پس از انتشار اخباری مبنی تشکیل گروهی جدید به نام “برکان الفرات” تحت حمایت ائتلاف آمریکایی با هدف حمله به کاروان‌ها و مواضع ارتش سوریه و محور مقاومت در استان دیرالزور، پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در ۲۱ مرداد ماه در تاسیسات گازی کونکو و میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور و همچنین منطقه الشدادی واقع در استان حسکه هدف حملات راکتی قرار گرفت.

پس از این حملات، گروه “المقاومه الشعبیه فی المنطقه الشرقیه” با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در سوریه را برعهده گرفت.

بیانیه گروه المقاومه الشعبیه فی المنطقه الشرقیه

تاکنون مقامات آمریکایی و مسئولان سوری نسبت به این حملات واکنشی نشان نداده‌اند. همچنین اطلاعاتی در خصوص تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

گروه المقاومه الشعبیه فی المنطقه الشرقیه، یکی از گروه‌های طرفدار دولت سوریه است که مخالف حضور اشغالگران آمریکایی و نیروهای تحت حمایت آنها در سوریه می‌باشد. المقاومه الشعبیه فی المنطقه الشرقیه در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۸ (۷ اسفند ۱۳۹۶) با انتشار ویدیویی، به طور رسمی اعلام موجودیت کرد. در آن زمان، تعدادی از رسانه‌های نزدیک به مسلحین مدعی شدند که اعضای این گروه، توسط نیروهای ایرانی آموزش دیده‌اند و مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران می‌باشند اما تاکنون و علی‌رغم گذشت چند سال، هیچ اسناد و اطلاعات قابل استنادی در این خصوص منتشر نشده است.

این گروه، حملات چریکی علیه کاروان‌ها و مواضع ائتلاف آمریکایی و نیروهای وابسته به آنها مانند نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ترتیب می‌دهد و تاکنون چند مرتبه، عملیات‌هایی را علیه کاروان‌ها و مواضع ائتلاف آمریکایی در نقاط مختلف سوریه انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید:
مقاومت مردمی در منطقه شرقی
گروه مقاومت سوری حمله راکتی به نیروهای آمریکایی را برعهده گرفت

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.