حمله هوایی ارتش پاکستان به هتلی در شرق افغانستان (تصاویر)

سه شنبه 24 مرداد 1402 - 11:43
https://iswnews.com/?p=101223

بر اثر حمله هواگردهای ارتش پاکستان به هتلی در شهر خوست، دستکم ۱۰ نفر از مهاجرین پاکستانی و ساکنان افغانستانی کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله هواگردهای ارتش پاکستان در ۲۳ مرداد ماه، به هتل قاری زدران (وزیرستان) در شهر خوست واقع در شرق افغانستان، دستکم سه نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

طبق اظهارات منابع محلی، این هتل محل رفت و آمد و تجمع مسلحین گروه حافظ گل بهادر از زیر مجموعه های گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) است و ارتش پاکستان پس از تهدیدات اخیر خود، بار دیگر مواضع این افراد را بمباران کرد.

حکومت طالبان تاکنون واکنش رسمی به این حمله نداشته است اما خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیت طالبان در کابل در پیامی کنایه آمیز، عاقبت خونریزی در افغانستان را همانند عاقبت اشغالگری آمریکا و شوروی در این کشور دانست. رسانه های پاکستانی (آج نیوز) نیز با تأیید حمله هوایی ارتش پاکستان به محل تجمع مسلحین گروه حافظ گل بهادر در شهر خوست، آمار تلفات در این حمله را ۲۰ کشته و زخمی از مسلحین تحریک طالبان ذکر کردند.

مقامات پاکستان در روزهای اخیر بارها به حکومت طالبان هشدار دادند که در صورت اقدام نکردن طالبان علیه گروه های تروریستی که از خاک افغانستان منافع پاکستان را تهدید می کند، اسلام آباد در راستای حفظ منافع ملی خود با تمام توان، مخفیگاه و پایگاه های گروه های تروریستی در خاک افغانستان را هدف حمله قرار خواهد داد. در آخرین مورد، ژنرال آصف منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان امروز طی مراسمی تجلیل از روز استقلال پاکستان در اسلام آباد برای آخرین بار از حکومت طالبان خواست تا از ورود و حملات گروه های تروریستی از خاک افغانستان به پاکستان جلوگیری کنند، در غیر این صورت ارتش پاکستان به مخفیگاه و پایگاه های این گروه ها در افغانستان حمله خواهد کرد. از این رو به احتمال زیاد این حمله از سوی نیروی هوایی ارتش پاکستان و با استفاده از پهپادهای تهاجمی آنها انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: حملات هوایی علیه مواضع طالبان در افغانستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.