سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، درباره عامل تاجیکستانی این حمله اظهار بی اطلاعی کرد و گفت در صورت درخواست طرف ایرانی با نهادهای اطلاعاتی آنها همکاری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سراج‌الدین مهرالدین، وزیر خارجه تاجیکستان طی نشستی خبری در ۲۴ مرداد ماه، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، برای همکاری مشترک با نهادهای اطلاعاتی ایران اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان در مورد حمله تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) و هویت تاجیکستانی عامل این جنایت گفت: “ما از وقوع این حادثه تروریستی توسط رسانه‌ها مطلع شدیم و هنوز در این مورد به ما از طرف ایران اطلاعی داده نشده است و آماده‌ایم با نهادهای مربوطه کشور دوست و برادر ایران همکاری کنیم. ما حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ را به شدت محکوم می‌کنیم و برای نزدیکان و بستگان قربانیان صبر جمیل و برای مجروحان و آسیب‌ دیدگان شفای کامل می‌خواهیم.”

مهرالدین در مورد گروه های تکفیری-تروریستی گفت، رئیس جمهور تاجیکستان در خصوص عوامل تروریستی بسیار دقیق و درست تأکید دارند که تروریست، وطن، ملت و دین ندارد و حتما باید محکوم شود، بنابراین بدون تردید این اقدام تروریستی به روابط میان تاجیکستان و ایران تاثیری نخواهد داشت، زیرا مشترکات تاریخی، فرهنگی و پیوندهای ناگسستنی میان مردم دو کشور خیلی بیشتر از آن است که یک عامل جنایی و تروریستی بتواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. وی در ادامه افزود، وقوع حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ اهمیت همکاری‌ها و مبارزه مشترک ایران و تاجیکستان علیه تروریسم و سایر تهدیدات امنیتی را برجسته می‌کند، بنابراین چنانچه از طرف کشور دوست و برادر ایران درخواست رسمی دریافت کنیم، حتما در این زمینه نهادهای مربوطه (اطلاعاتی) تاجیکستان همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد.

لازم به ذکر است که حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، در طول یک سال اخیر دو بار مورد حمله مسلحانه تروریست‌ها قرار گرفته است که عوامل اصلی این دو حمله از اتباع تاجیکستانی بوده اند. همچنین عوامل دیگر و پشت پرده این جنایات از کشورهای جمهوری آذربایجان، افغانستان و… بودند که تاکنون اقدام سیاسی و پیگیری مناسبی از سوی نهادهای دیپلماتیک ایران برای جلوگیری از تکرار این جنایات انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: 
حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز + ویدیو و تصاویر
جزئیات حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)؛ عامل حمله کیست؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر پنجشنبه, ۲۶ مرداد, ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹

    مابایددورنگری خودمان را حفظ کنیم تروریست نه وطن نه هم دین یا همشهری نمی شناسد مثل آذربایجان نباشیم سریع قضاوت کنیم چون منش اسلامی وانقلاب اجازه نمی‌دهد اما نکته ایکه قابل تامل است احتمال دست داشتن دستگاه‌های اطلاعاتی کشورآذربایجان وجود دارد چون درهردو مورد ازآذربایجان تروریست‌ها اعزام شدن واسرائیل که دربیخ گوشمان لانه کرده کشورتاجیکستان مسئولین اش واقعابی خبرند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.