تحولات یمن، ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 11:39
https://iswnews.com/?p=101318

هیئت دیپلماتیک آمریکا به ریاست تیموتی لیندرکینگ و همراهی استیون فاگین سفیر این کشور در یمن، در شهر ریاض با رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن دیدار و پیرامون تحولات اخیر یمن گفتگو کرد.

۱- ابین:
– در ۲۲ مرداد ماه، نیروهای شورای انتقالی جنوب پس از ترور عبداللطیف السید، عملیاتی را در منطقه وادی جنن در مدیریت مودیه اجرا کردند. جنوبی ها در پایان این عملیات، مدعی بیرون راندن عناصر القاعده و پاکسازی این منطقه و همچنین سیطره بر یک پایگاه نظامی الحجله شدند.
– در ۲۳ مرداد ماه، در پی درگیری مسلحانه نیروهای مقاومت جنوب و مسلحین قبایل مدیریت لودر، دو نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:
ادعای جدید جنوبی ها: بالگرد عربستان عبداللطیف السید را ترور کرد!
عبداللطیف السید کیست و ترور او چه تاثیری بر تحولات یمن خواهد گذاشت؟
فرمانده ارشد شورای انتقالی جنوب در استان ابین ترور شد

نقشه: آخرین وضعیت جبهه شمال استان ابین

۲- عدن:
– در ۲۲ مرداد ماه، رسانه های محلی در عدن مدعی هجوم نیروهای العمالقه به کاخ المعاشیق (مقر ریاست جمهوری دولت مستعفی) برای دستگیری معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی شدند. این اقدام با دخالت عربستان ناکام مانده و معین عبدالملک با کمک مستشاران سعودی، توسط یک بالگرد به پایگاه عربستان در البریقه منتقل شد.
– در ۲۳ مرداد ماه، نیروهای العمالقه محاصره کاخ المعاشیق و عقب نشینی از آن پس از تهدید عربستان را تکذیب کردند.

۳- لحج و الضالع:
نیروهای شورای انتقالی جنوب مواضع انصارالله در منطقه النبیجات در جبهه الفاخر و حماله کرش در شمال استان لحج را مورد حملات توپخانه‌ای قرار دادند. مشاهده در نقشه آنلاین

۴- صنعا:
بنابر گزارش منابع محلی، یک هیئت مصری برای گفتگو با مقامات دولت نجات یمن در مورد از سرگیری پروازهای بین فرودگاه های صنعا و قاهره بزودی وارد پایتخت یمن خواهد شد. پیش از این، شرکت هواپیمایی بلقیس نیز اجرای برنامه ای را برای ایجاد برقراری یک مسیر هوایی بین فرودگاه های صنعا و قاهره اعلام کرده بود.

۵- تعز:
در ۲۴ مرداد ماه، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن در جریان بازدید از جبهه المخا، مقبنه و البرح در جنوب غرب یمن گفت: «نیروهای مسلح یمن با حمایت الهی و مردم آزاده یمن، تمامی سرزمین های اشغالی یمن را آزاد خواهند کرد. اگر دشمن صلح می‌خواهد، پس خوش آمد، اما اگر خواهان تشدید تنش است، یمن را با لوله‌های تفنگ، توپ، موشک، پهپاد و لشکر بی‌شمار ارتش آزاد می‌کنیم. نیروهای مسلح آماده است و تسلیحات جدیدی نیز وجود دارد که جزئیات آن در زمان مناسب از سوی فرماندهی اعلام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:‌ وزیر دفاع یمن: نیروی دریایی به موشک و قایق های پیشرفته تجهیز می شود

۶- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۳ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۷- در ۲۴ مرداد ماه، هیئت دیپلماتیک آمریکا به ریاست تیموتی لیندرکینگ و همراهی استیون فاگین سفیر این کشور در یمن، در شهر ریاض با رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن دیدار و پیرامون تحولات اخیر یمن گفتگو کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.