محل ترور اسد آفریدی، از فرماندهان ارشد گروه جماعت الاحرار پاکستان

بر اثر وقوع انفجار بمب یا حمله هواگردهای ارتش پاکستان، در منطقه مرزی غازی دره، اسد آفریدی از فرماندهان ارشد گروه جماعت الاحرار پاکستان به همراه دو نفر از همراهانش کشته شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر وقوع انفجار بمب یا حمله هواگردهای ارتش پاکستان در ۲۶ مرداد ماه، به منطقه مرزی غازی دره در ناحیه درماخیل در ایالت خیبرپختونخوا، دوست محمد مشهور به اسد آفریدی، از فرماندهان ارشد گروه جماعت الاحرار پاکستان از زیرمجموعه های تحریک طالبان پاکستان (TTP) زخمی شد و دو نفر از یارانش کشته شدند. وی پس از تحمل دو روز جراحت، سرانجام در شهرستان لعل پور کشته شد.

ترور او پس از آن رخ داد که وی و دو نفر از محافظانش قصد عبور از مسیر سوات و ورود به شهرستان لعل پور استان ننگرهار در شرق افغانستان را داشتند.

اسد آفریدی، فرمانده سابق تحریک طالبان پاکستان در منطقه دیره اسماعیل خان در ایالت خیبرپختونخوا بود که در جریان حمله مسلحین تحریک جهاد پاکستان (TJP) به پایگاه ارتش پاکستان در بلوچستان، بر سر به عهده گرفتن مسئولیت آن با شورای مرکزی تحریک طالبان پاکستان (TTP) اختلاف پیدا کرد و به همین علت از سوی رهبری این گروه، از فرماندهی نظامی تحریک طالبان پاکستان در منطقه دیره اسماعیل خان عزل شد.

آخرین ظهور رسانه‌ای اسد آفریدی در فیلم یک ساعته عمر مدیا (بازوی رسانه‌ای تحریک طالبان پاکستان) در افته گذشته تحت عنوان “ابطال امت ۸” بود که در آن از او تحت عنوان راهنمای تحریک طالبان پاکستان یاد شده بود. آفریدی در این فیلم طی سخنانی از عمر خالد خراسانی تمجید کرد.

نوع ترور آفریدی تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است و برخی رسانه‌های محلی احتمال می‌دهند که ارتش پاکستان با استفاده از پهپادهای تهاجمی خود و با هدف تشدید اختلافات درونی و ایجاد انشعاب میان مسلحین تحریک طالبان پاکستان، اسد آفریدی را ترور کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تنش داخلی تحریک طالبان پاکستان درباره عملیات اخیر تحریک جهاد پاکستان در بلوچستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.