رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کشورهای آسیای مرکزی

دوشنبه 30 مرداد 1402 - 19:00
https://iswnews.com/?p=101646

رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی در خاک آمریکا در فورت هریسون مونتانا برگزار شد. هدف از انجام این رزمایش، بهبود همکاریهای چند ملیتی، مبارزه با تروریسم و همچنین ارتقای همکاری و ظرفیت‌سازی بین شرکا عنوان شده است.

در ۱۴ آگوست، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) از برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک با کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی تحت عنوان “همکاری منطقه ای ۲۳” (RC23) خبر داد. این رزمایش به میزبانی گارد ملی مونتانا در مرکز آمادگی هوانوردی هلنا و با مشارکت نیروهای نظامی قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، پاکستان، مغولستان و با حضور گارد ملی آریزونا، ماساچوست، می‌سی‌سی‌پی، مونتانا و ویرجینیا از تاریخ ۸ آگوست آغاز شد.

در این رزمایش ۲۳۰ نماینده نظامی از این کشورها، از ۸ تا ۱۲ آگوست به تبادل تجربه و دانش در زمینه فرایند تصمیم گیری نظامی پرداختند و از ۱۲ آگوست، رزمایش نظامی در قالب چندین سناریو با هدف تمرین عملیات مشترک برای انهدام و رفع تهدیدات امنیت بین‌الملل آغاز شد.

این رزمایش در سطح عالی و با نظارت مستقیم فرماندهان ارشد آمریکا برگزار شده است. ژنرال دبلیو رینگ، ژنرال هرونک، ژنرال جان پی و ژنرال تاد هوبارد، از جمله ناظران ارشد این رزمایش بودند. همچنین گفتنی‌ست، ژنرال جیمز دبلیو رینگ، در روند بازدید و نظارت خود از رزمایش، دیدار صمیمی و ویژه ای با پرنسل نظامی تاجیکستان داشت.

تقویت امنیت و ثبات منطقه، افزایش توانمندی های ملی کشورها، تقویت استراتژی ها برای جلوگیری از سلاح های کشتار جمعی، انهدام عناصر تروریستی و قاچاق مواد مخدر و افزایش ظرفیت همکاری و سطح تبادل اطلاعات، از جمله اهداف این رزمایش مشترک نظامی از سوی آمریکا اعلام شده است.

رزمایش همکاری منطقه‌ای ۲۳، یک رزمایش سالانه تحت حمایت فرماندهی مرکزی ایالات متحده است که همه‌ساله از سال ۲۰۰۴ تاکنون برگزار می‌شود. برگزاری منظم رزمایشهای نظامی از این دست، مشخصا میزان نفوذ و تاثیرگذاری آمریکا در کشورهای آسیای مرکزی را تا حد بسیاری زیادی افزایش می‌دهد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.