الخزعلی: خروج نظامیان آمریکایی از عراق حتمی است

چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 11:17
https://iswnews.com/?p=101779
قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در مصاحبه با یک رسانه عراقی ضمن بیان برخی مسائل اظهار داشت که خروج نظامیان آمریکا از عراق حتمی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در ۳۱ مرداد ماه طی مصاحبه با شبکه العراقیه بیان داشت که نخستین هدف حضور نظامی آمریکا در عراق، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است. مسئله خروج نظامیان آمریکایی از عراق حتمی است و آمریکایی‌ها هم از این مسئله مطلع هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما اطلاعات کاملی داریم که دو هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکایی در عراق مستقر هستند و این حضور با اطلاع دولت عراق صورت گرفته است. حدود هزار و ۵۰۰ نظامی نیز از پایگاه الحریر به سوریه اعزام خواهند شد. هر اتفاقی که در خصوص آمریکایی‌ها رخ دهد، تأثیری بر عراق نداشته و این اقدامات هیچ اهمیتی ندارد. عراق می‌تواند از خود دفاع کند؛ لشکر آمریکایی که به عراق اعزام شده نظامی است و بیشتر آنان در سوریه حضور خواهند داشت.

الخزعلی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد یک منطقه خودمختار در مرزهای عراق و سوریه هستند، گفت: از ساکنان استان الانبار می‌خواهیم که نسبت به اهداف آمریکا، هوشیار باشند. موضوع مذاکره برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا، یک موضوع قدیمی است. دولت الکاظمی هم اقدامی واقعی در این زمینه انجام نداد.

دبیر کل عصائب اهل الحق در پایان با اشاره به اینکه پنج یا ده هزار آمریکایی نمی‌توانند تهدیدی برای عراق باشند، خاطر نشان کرد: موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق، حتمی است. مذاکره با طرف آمریکایی هم گامی در مسیر درست است.

بخشی از این مصاحبه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.