قطعی برق آتش اعتراضات در عدن را روشن کرد

چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 16:35
https://iswnews.com/?p=101795

مردم شهر عدن در اعتراض به اوضاع وخیم معیشتی و تداوم ناامنی در مناطق مختلف این شهر، خیابانها را مسدود کرده و لاستیک ها را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مردم مناطق المنصوره، خورمکسر، شیخ عثمان و کریتر در شهر عدن در اعتراض به قطعی برق، نبود خدمات عمومی و تداوم ناامنی اقدام به آتش زدن لاستیک ها کرده و خیابانها را مسدود و از تردد وسایل نقلیه جلوگیری کردند. معترضین همچنین با سردادن شعارهایی خواهان خروج نیروهای ائتلاف سعودی از عدن و استعفای مسئولین دولت مستعفی شدند.

علت اصلی این اعتراضات، بحران قطعی برق به مدت ۱۶ ساعت در روزهای گرم تابستان و بی توجهی مسئولان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب می‌باشد. مقامات دولت مستعفی مدعی هستند که اقدامات انصارالله در جلوگیری از صادرات نفت و گاز باعث شده تا سوخت رسانی به نیروگاه‌های جنوبی یمن متوقف شود.

اعتراضات مردم عدن به اوضاع معیشتی از ابتدای تابستان به طور محدود و شبانه جریان داشته است اما منجر به تغییری در وضعیت معیشتی عدن نشده بود. طبق گزارش منابع محلی، قطعی برق پس از عدن، در استان‌های لحج و ابین نیز اعمال خواهد شد و احتمال تظاهرات عمومی در مناطق اشغالی یمن افزایش خواهد یافت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.