دیدار سفیر آمریکا در بغداد با وزیر خارجه عراق

سفیر آمریکا در بغداد ضمن تکذیب قاطعانه ارتباط تحرکات نظامی آمریکا با طرح‌های مخرب علیه عراق تاکید کرد که این تحرکات در چارچوب تبادل نیروهای حاضر در عراق بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق در ۱ شهریور ماه با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه عراق، دو طرف روابط عراق و آمریکا و راه‌های تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های اقتصادی در سایه توافق‌نامه چارچوب استراتژیک را بررسی کردند.

در این دیدار، نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، بررسی شد.

وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا همچنین آخرین تحولات مربوط به اردوگاه الهول در سوریه و مشکلات پیش رو برای بازگرداندن برخی خانواده‌های عراقی عضو گروه تروریستی داعش را بررسی کردند.

سفیر آمریکا در بغداد نیز اخبار منتشر شده در خصوص تحرکات نظامی آمریکا در عراق توضیح داد و تاکید کرد که این تحرکات در چارچوب تبادل نیروهای حاضر در عراق بوده است. وی قاطعانه ارتباط این تحرکات نظامی با طرح‌های مخرب علیه کشور عراق را رد و بر اهتمام دولت آمریکا به تداوم همکاری و توسعه منافع مشترک با عراق تاکید کرد.

رومانوفسکی در حالی ادعا کرده که این تحرکات عادی می‌باشد که علاوه بر عراق، در شرق سوریه نیز تحرکات آمریکایی‌ها به شدت افزایش یافته است. همزمان با این موضوع، رسانه‌های محلی سوری و عراقی نیز از قصد آمریکایی‌ها برای اجرا سلسله طرح‌های مخرب و ضد امنیتی در مناطق مرزی عراق و سوریه خبر دادند.

همچنین پس از افزایش تحرکات آمریکایی‌ها در عراق و سوریه، تاکنون دو گروه محلی جهت حمله به مواضع و کاروان‌های محور مقاومت و ارتش سوریه در استان‌های دیرالزور و حمص تشکیل شده است؛ با این وجود، سفیر آمریکا در بغداد سعی دارد تا تحرکات نظامی اخیر آمریکایی‌ها که نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است را عادی و غیر ضروری جلوه دهد!

بیشتر بخوانید:
تشکیل گروهی جدید علیه دولت سوریه در حمص
تاسیس گروه برکان الفرات توسط آمریکا برای مقابله با محور مقاومت؛ آیا آمریکا در حال تبدیل عشایر سوری به پیاده نظام خود در منطقه است؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.