سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور حکومت طالبان طی نشستی در استان ارزگان ضمن انتقاد از اتهام زنی های اخیر پاکستان به طالبان، رویدادهای اخیر در این کشور را مشکل داخلی آنها دانست و گفت که پاکستانی‌ها خودشان باید این چالش ها را حل کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور حکومت طالبان اخیرا طی نشستی با بزرگان مردمی، علمای دینی و مسئولین محلی طالبان در شهر ترینکوت، مرکز استان ارزگان گفته است که رویدادهای اخیر در پاکستان، مشکل داخلی آن کشور است و باید پاکستانی‌ها خودشان این چالش ها را حل کنند زیرا دولت پاکستان با حکومت طالبان هیچ مشکلی ندارد.

وزیر کشور طالبان با بیان تلویحی اینکه مشکلات درونی پاکستان ربطی به ما ندارد گفت، اگر پاکستان بخواهد به زور متوسل شود، شهروندان هر دو کشور آسیب خواهند دید و به مشترکات بین دو کشور نیز افغانستان و پاکستان زیان وارد خواهد شد.

سراج‌الدین حقانی در این نشست در مورد گفت‌وگوها میان دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان (TTP) گفته است که گفت‌وگوها میان دو طرف به مرحله‌ای رسید که همه چیز در شرف پایان بود، اما پس از تغییرات سیاسی در پاکستان رهبری نظامی نیز در این کشور تغییر کرد و افراد جدیدی به قدرت رسیدند که مسیر جدیدی را آغاز کردند و باعث بی‌نتیجه ماندن گفت‌وگوهای صلح شد. اکنون افغانستان به خاطر مشکلاتی که در داخل پاکستان وجود دارد، مقصر شناخته می شود، ولی افغانستان می خواهد این مشکلات داخلی پاکستان از طریق خود آنها حل شود.

پس از انتقادات مختلف مقامات دولت پاکستان از حکومت طالبان مبنی بر استفاده گروه های تروریستی از خاک افغانستان و انجام حملات تروریستی در پاکستان توسط افغان ها و انجام دو حمله هوایی توسط ارتش پاکستان در شرق افغانستان، این اولین بار است که سراج الدین حقانی که از میانجیگرهای اصلی مذاکرات صلح دولت پاکستان و گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) در کابل بود، از پاکستان انتقاد کرده و به صورت غیر مستقیم به دولت پاکستان هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: رهبر طالبان: جهاد در پاکستان حرام است

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.