اعتراضات عدن به درگیری سیاسی کشیده شد (تصاویر)

یکشنبه 5 شهریور 1402 - 10:45
https://iswnews.com/?p=102050

مسلحین شورای انتقالی جنوب برای سرکوب اعتراضات مردم عدن نسبت به مشکلات معیشتی به ویژه قطعی برق، تعدادی از اعضای جنبش الحراک الجنوبی را بازداشت کرده و در مناطق مختلف ایست بازرسی ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه‌ی اعتراضات مردمی اهالی مناطق مختلف شهر عدن به مشکلات معیشتی حاکم در جنوب یمن، مسلحین شورای انتقالی جنوب اقدام به ایجاد ایست بازرسی و سرکوب معترضان در مناطق المنصوره، خور مکسر و کریتر کردند.

مسلحین حزام الامنی (تابع شورای انتقالی جنوب) روز گذشته ۴ شهریور ماه، به تجمع معترضین در محله اعتصام در منطقه المنصوره هجوم برده و ولید الادریسی، از رهبران جنبش الحراک الجنوبی و تعدادی دیگر از اعضای این حزب را بازداشت کردند. در جریان این درگیری تیراندازی شدیدی رخ داده و دستکم دو نفر مجروح شدند.

جنبش ۱۶ فوریه، از جریان های سیاسی فعال در جنوب یمن در واکنش به این سرکوب به شورای انتقالی جنوب هشدار شدیدی داده و تجمع المنصوره را نقطه شروعی برای کار علیه بی عدالتی این شورا دانسته است.

اعتراضات عدن در واکنش به مشکلات عدیده معیشتی از جمله قطعی طولانی مدت برق در مناطق اشغالی یمن شکل گرفته است. شورای انتقالی جنوب این تحرکات را پروژه عربستان سعودی برای جلوگیری از افزایش قدرت خود می‌داند و علیرغم عقب نشینی از اجرای طرح تجزیه یمن جنوبی و موافقت با ادغام تشکیلات خود در نیروهای مسلح دولت مستعفی، همچنان برای کسب قدرت با جریان های تابع عربستان رقابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: قطعی برق آتش اعتراضات در عدن را روشن کرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.