در پی برکناری رئیس شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان عشایر سوری و عوامل SDF در مناطق مختلف استان دیرالزور صورت گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عشایر استان دیرالزور سوریه در اعتراض به برکنار رئیس شورای نظامی دیرالزور احمد الخبیل معروف به ابو خوله و حوادث به وجود آمده پس از اتخاذ این تصمیم، به برخی از مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در مناطق مختلف استان دیرالزور یورش بردند که طی این اقدام، درگیری مسلحانه شدیدی میان طرفین به وقوع پیوست.

از صبح امروز، درگیری‌های شدیدی میان عشایر سوری و نیروهای SDF در مناطق حوایج، ذبیان، الکسره، محیمیده، الشحیل و چند منطقه دیگر گزارش شده است.

همچنین رسانه‌های نزدیک به عشایر سوری ادعا کرده‌اند که کنترل چند منطقه (اعم از شهر و روستا) و تعدادی از مقرهای متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطقی شامل ابو حردوب، الحصان، محیمیده، الشنان، درنج، ذیبان، الطیانه، الشحیل و ابو حمام را بدست گرفته‌اند.

بر اساس اعلام منابع محلی، نیروهای SDF از ترس هدف قرار گرفتن توسط عناصر مسلح عشایر، برخی از مواضع و ایست‌بازرسی‌های خود در مناطق الشعفه، غرانیج، الحصان، البصیره رها کرده و به مقرهای خود متواری شدند.

تصویری از مقر نیروهای SDF در البصیره؛ نیروهای دموکراتیک سوریه با رها کردن تسلیحات، مقر خود را تخلیه کردند

تاکنون جزئیات بیشتری از این درگیری‌ها و تعداد تلفات طرفین منتشر نشده است. همچنین به دلیل اختلال در شبکه‌ی اینترنت استان دیرالزور، مخابره و پوشش اخبار درگیری‌ها نیز با مشکل مواجه شده و همین موضوع، صحت‌سنجی اخبار و تایید اطلاعات منتشر شده را دشوار کرده است.

ویدیویی از درگیری عوامل مسلح عشایر سوری با نیروهای دموکراتیک سوریه در منطقه ذیبان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.