تحولات یمن، ۱۰ شهریور ۱۴۰۲

جمعه 10 شهریور 1402 - 11:53
https://iswnews.com/?p=102399

هیئت دیپلماتیک و مستشاران نظامی آمریکا به ریاست استیون فاگین، سفیر این کشور در یمن وارد شهر سیئون واقع در شمال استان حضرموت شد.

۱- عدن:
– وزارت دفاع دولت مستعفی یمن اعلام کرد چهار فروند قایق نظامی و تعدادی مخزن سوختی را به حراج گذاشته است.
– در ۹ شهریور ماه، هیئت شورای همکاری خلیج فارس به ریاست جاسم البدیوی، دبیر کل این شورا به شهر عدن سفر کردند. این سفر اولین دیدار مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس از عدن بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی است.

۲- حضرموت:
در ۸ شهریور ماه، هیئت دیپلماتیک و مستشاران نظامی آمریکا به ریاست استیون فاگین، سفیر این کشور در یمن وارد شهر سیئون شد. آمریکایی ها ضمن بازدید از شهر سیئون، با مبخوط بن مبارک بن ماضی، استاندار حضرموت و دیگر مقامات محلی این شهر دیدار و پیرامون تحولات استان حضرموت گفتگو کردند. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان آمریکایی در روزهای گذشته وارد شهرک الغرفه در غرب سیئون شده بودند.

۳- تعز:
مسلحین قبایل الوازعیه یکی از پاسگاه های نیروهای طارق صالح در شهرک الشقیرا، مرکز مدیریت الوازعیه را مورد حمله قرار دادند.

۴- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۵۱ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– پهپادهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۲ بار منطقه مقبنه را بمباران کردند.

۵- البیضا:
در ۹ شهریور ماه، بر اثر حملات توپخانه ای مسلحین شورای انتقالی جنوب به مواضع انصارالله در منطقه ذی امخشب در مدیریت الزاهر، یک کودک شهید و یک کودک دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: درگیری انصارالله و شورای انتقالی جنوب در جبهه یافع

۶- تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن: «ما از توقف دائمی جنگ در یمن حمایت می‌کنیم. مسائل سختی وجود دارد که خود یمنی ها باید آنرا حل کنند. اینکه آمریکا بخواهد از طریق موضوعی در یمن به منافع نظامی دست یابد، صحت ندارد. مایلیم راه حلی سریع برای موضوع حقوق کارمندان یمنی پیدا کنیم تا بتوانیم بعدا به موضوعات دیگری مانند حکومت در یمن برویم.»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.