جنگ داخلی پاکستان سخت تر می‌شود؛ ۹۹ درگیری تنها در یک ماه!

دوشنبه 13 شهریور 1402 - 10:51
https://iswnews.com/?p=102587

براساس داده‌های مطالعاتی پاکستان در طول یک ماه گذشته با شدیدترین حملات مسلحین مخالف روبرو بوده و این آمار از نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” موسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان (PICSS)، طی گزارشی در ۱۰ شهریور ماه اعلام کرد که پاکستان در طول یک ماه گذشته با ۹۹ مورد حمله شاهد شدیدترین حملات مسلحین از نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است. این حملات در مقایسه با ماه جولای با ۵۴ حمله، ۸۳ درصد افزایش یافته است.

این موسسه همچنین اعلام کرد که این حملات منجر به کشته شدن ۱۱۲ نفر و زخمی شدن ۸۷ نفر شده است که بیشتر آنها از پرسنل نیروهای امنیتی و غیرنظامیان بوده‌اند.

علاوه بر این، پاکستان در هشت ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد ۲۲ حمله انتحاری بوده است که ۲۲۷ کشته و ۴۹۷ زخمی برجا گذاشته است.

این داده ها همچنین نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی پاکستان به طور موثری به تهدیدات مسلحین معارض پاسخ داده‌اند و از وقوع حملات بسیاری جلوگیری کرده‌اند. آنها دستکم ۲۴ مسلح (عوامل تحریک طالبان پاکستان و گروههای تجزیه طلب بلوچ) را کشتند و ۶۹ نفر دیگر را در عملیات های مختلف در سراسر این کشور دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: تحریک طالبان پاکستان، تهاجمی تر از سال گذشته (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.