مسلحین گروه تحریک طالبان پاکستان به رهبری نور ولی محسود، حمله سنگینی را به منطقه مرزی چترال در ایالت خیبرپختونخوا انجام دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از منابع محلی در ایالت خیبرپختونخوا، مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) در روزهای اخیر حمله سنگینی را از استان نورستان در شرق افغانستان به منطقه مرزی چیترال در ایالت خیبرپختونخوا انجام داده‌اند.

مسلحین تحریک طالبان در جریان این حمله توانسته اند یک پاسگاه مرزبانی و چند روستا را از کنترل نیروهای دواتی پاکستان خارج کنند.

نکته دیگر این حمله این است که نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان در جبهه چترال حاضر شده است. در این راستا ویدئویی نیز از وی منتشر شده است که با بیسیم در حال هدایت مسلحین خود در حمله به مواضع ارتش پاکستان در منطقه چیترال است. این ویدیو اولین حضور رسانه‌ای رهبر تحریک طالبان پاکستان در سال‌ ۲۰۲۳ میلادی است.

حمله تحریک طالبان پاکستان به چترال از این جهت دارای اهمیت است که مبدأ آن به طور قطع از خاک افغانستان است. واکنش پاکستان به این حمله متوجه طالبان افغانستان خواهد شد و آنها را تحت فشار بیشتری از سوی اسلام آباد قرار خواهد داد. همچنین احتمال اینکه دایره حملات هوایی و بمباران های هواگردهای ارتش پاکستان به استان کوهستانی نورستان در شرق افغانستان برسد نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
حمله انتحاری تحریک طالبان به ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی
جنگ داخلی پاکستان سخت تر می‌شود؛ ۹۹ درگیری تنها در یک ماه!

نقشه: موقعیت منطقه چترال در ایالت خیبرپختونخوا / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: حضور نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان پاکستان در جبهه چترال
ویدیو: حضور مسلحین تحریک طالبان در پاسگاه ارتش پاکستان در منطقه چترال
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.