در پی سیزدهمین درگیری مرزی طالبان و ارتش پاکستان، دولت این کشور درخواست طالبان برای بازگشایی گذرگاه مرزی تورخم را رد کرد و سرپرست سفارت افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از درگیری مرزی اخیر مسلحین طالبان و نیروهای مرزبانی پاکستان در گذرگاه مرزی تورخم، دولت پاکستان علاوه بر احضار سرپرست سفارت افغانستان در اسلام آباد، نسبت به دست اندازی های طالبان در خاک خود هشدار داده و درخواست آنها برای بازگشایی گذرگاه تورخم را رد کرد.

آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در افغانستان در گفتگو با احمد شکیب، سرپرست سفارت افغانستان در اسلام آباد گفته است که پاکستان خاک خود را به طالبان واگذار نمی‌کند. گفته می‌شود بازگشایی گذرگاه تورخم و تجهیز مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) به سلاح های بجا مانده از آمریکا و ناتو در افغانستان موضوع دیگر این دیدار بوده است.

دولت پاکستان مدعی است که در جریان حمله اخیر تحریک طالبان پاکستان به مواضع نیروهای مرزبانی این کشور در منطقه مرزی چیترال، چهار نظامی پاکستانی و ۱۲ عضو تحریک طالبان کشته شده‌اند و سلاح های بجا مانده از مهاجمین مربوط به تسلیحات آمریکا و ناتو بوده که تنها در انبارهای افغانستان قرار دارد. از این رو طالبان افغانستان باید در قبال استقرار گروههای تروریستی و مخالف پاکستان در خاک افغانستان پاسخگو باشد و اقدامات لازم برای کنترل آنها را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: سیزدهمین درگیری مرزی طالبان با پاکستان؛ گذرگاه مرزی تورخم بسته شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.