تحولات سوریه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

سه شنبه 21 شهریور 1402 - 12:38
https://iswnews.com/?p=103137

یک کاروان نظامی ترکیه در جاده ادلب-باب الهوی هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت. در این حمله به یکی از خودروهای نظامی ارتش ترکیه آسیب جدی وارد شد. این درگیری تلفات جانی نداشته است.

۱- حلب:
– در ۱۱ شهریور ماه، وزارت حمل و نقل سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فرودگاه حلب پس از ترمیم خسارات وارد شده در حمله هوایی اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، فعالیت خود را از سر گرفت.

تصویر ماهواره‌ای از فرودگاه حلب

– در ۱۳ شهریور ماه، مسلحین هیئت تحریر الشام با یورش به مواضع نظامیان سوری در محور اروم الصغری و هنگ ۴۶ ارتش سوریه واقع در غرب حلب، با نیروهای سوری درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: درگیری مسلحین و ارتش سوریه در غرب حلب

– در ۱۸ شهریور ماه، در نتیجه درگیری مسلحین هیئت تحریر الشام و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در منطقه عرب حسن در حومه‌ی شهر منبج واقع در استان حلب، دستکم ۵ عضو تحریر الشام کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند. مجروحان این درگیری به بیمارستانی در شهر جرابلس منتقل شدند.

۲- ادلب:
– در ۱۹ شهریور ماه، یک کاروان نظامی ترکیه در جاده ادلب-باب الهوی هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت. در این حمله به یکی از خودروهای نظامی ارتش ترکیه آسیب جدی وارد شد. این درگیری تلفات جانی نداشته است.
– تصویر منتشر شده توسط رسانه‌های نزدیک به مسلحین نشان می‌دهد که یک فروند پهپاد ایرانی ابابیل-۳ جهت شناسایی مواضع مسلحین در جنوب ادلب به پرواز درآمده است.

بیشتر بخوانید: پرواز پهپاد ایرانی ابابیل بر فراز مواضع مسلحین در جنوب ادلب

– در ۱۵ شهریور ماه، رسانه‌های نزدیک به مسلحین انصار التوحید از حمله راکتی عناصر این گروه به مواضع ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در محور الملاجه واقع در جنوب ادلب خبر دادند.

۳- درعا:
در ۱۸ شهریور ماه، یک غیرنظامی سوری به نام “محمد فاروق البردان” توسط افراد مسلح ناشناس در شهر طفس ترور شد.

۴- دیرالزور:
همزمان با اعلام پایان عملیات تقویت امنیت، رئیس مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه از تسلط کامل نیروهای SDF بر مناطق درگیری در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: تسلط نیروهای SDF بر مناطق درگیری استان دیرالزور

۵- حسکه:
– در ۱۰ شهریور ماه، بر اثر حمله روز پهپاد تهاجمی ارتش ترکیه یک خودروی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در جاده ای در نزدیکی شهر قامشلی واقع در شمال استان حسکه، یکی از نیروهای دموکراتیک کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

– در ۱۲ شهریور ماه، منابع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه از شهادت پنج نظامی سوری در نتیجه درگیری مسلحین جیش الوطنی و ارتش سوریه در حومه‌ی منطقه‌ی تل تمر خبر دادند.

بیشتر بخوانید: درگیری مسلحین و ارتش سوریه در حسکه؛ ۵ نظامی سوری به شهادت رسیدند

۶- دمشق:
در ۱۱ شهریور ماه، بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در روستای حینه واقع در ریف دمشق، یکی از مقامات منطقه سعسع‌‏ دمشق به شدت مجروح و به مرکز درمانی منتقل شد.

۷- حمص:
در ۱۶ شهریور ماه، منابع محلی از اعزام یگان‌های ارتش سوریه به نزدیکی پایگاه آمریکایی التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن خبر دادند.

۸- در ۱۲ شهریور ماه، ائتلاف آمریکایی با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها در استان دیرالزور، بر حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: هشدار ائتلاف آمریکایی درباره عواقب درگیری‌ها در استان دیرالزور

۹- در ۱۵ شهریور ماه، چند دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد پایگاه‌های آمریکا در استان حسکه سوریه شدند.

۱۰- ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) از اجرای ۳۶ عملیات مشترک علیه داعش در عراق و سوریه و کشته شدن دستکم ۷ تن از اعضای گروه تروریستی خبر داد.

بیشتر بخوانید:‌ انجام ۳۶ عملیات توسط سنتکام در عراق و سوریه

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.