ترور فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان ناکام ماند

چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 11:13
https://iswnews.com/?p=103192

بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) در استان پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان، سه نفر از مسلحین تحریک طالبان از جمله بادشاه خان محسود، از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) در ۱۹ شهریور ماه، در منطقه آذبرزایی (آزبرغایی) در استان پکتیکا، سه نفر از مسلحین تحریک طالبان از جمله بادشاه خان محسود، از فرماندهان ارشد و اشخاص نزدیک به نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان پاکستان زخمی شدند.

بادشاه خان محسود، در تشکیلات تحریک طالبان پاکستان (TTP) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به احتمال زیاد به عنوان جانشین رهبر تحریک طالبان پاکستان در نظر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که بعضی از منابع داخلی تحریک طالبان پاکستان احتمال داده‌اند که بادشاه خان محسود در این حمله کشته شده است، اما تاکنون خبر مرگ او به صورت رسمی تأیید نشده است.

با توجه به شدت درگیری های اخیر مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) و نیروهای امنیتی پاکستان در مناطق مختلف این کشور، به احتمال زیاد عملیات ترور بادشاه خان محسود، به دستور سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و توسط عوامل این سازمان در تشکیلات طالبان افغانستان در استان پکتیکا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:
اسد آفریدی از فرماندهان ارشد گروه جماعت الاحرار پاکستان کشته شد
ترور سرکردگان جماعت الاحرار پاکستان ناکام ماند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.