سران عشایر و فرماندهان سازمان حشد الشعبی در استان الانبار عراق اعلام کردند که این استان حاضر به پذیرش گروه‌های مسلح ضد ایرانی نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در حالی که صحبت‌هایی در خصوص طرح انتقال گروه‌های مسلح ضد انقلاب به منتهی‌الیه غرب عراق در استان الانبار به گوش می‌رسد، نمایندگان و سران عشایر و فرماندهان حشد الشعبی در این استان بر مخالفت با این طرح تأکید کردند.

نمایندگان، سران عشایر و فرماندهان سازمان حشد الشعبی در استان الانبار عراق تأکید کردند که این استان حاضر به پذیرش یک مشکل تازه و انتقال گروه‌های مسلح مخالف ایران نیست.

در همین رابطه، عبدالوهاب البیلاوی، عضو شورای شیوخ عشایر الانبار نیز اعلام کرد که چنین طرحی کاملا مردود و مطلقا غیر قابل قبول است و افزود: نمی‌خواهیم استان درگیر نزاع‌های بین‌المللی شود ضمن اینکه این نیروها موجب مشکلات امنیتی در استان می‌شوند.

این سخنان در حالی مطرح شده است که فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز گذشته اظهار داشت که دولت عراق، روند انتقال گروه‌های مسلح ضد انقلاب از مناطق نزدیک به مرزهای ایران را به اردوگاه‌هایی دور از مرز به عنوان بخشی از توافق امنیتی میان تهران و بغداد آغاز کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.