حمله القاعده به فرودگاه‌ها و مواضع ارتش مالی (ویدیو)

یکشنبه 26 شهریور 1402 - 11:12
https://iswnews.com/?p=103419
جهت حملات عوامل القاعده به شهرهای گائو و تیمبوکتو در مالی

جماعت نصرت الاسلام و المسلمین شاخه القاعده در منطقه ساحل حملات خود را در این منطقه به ویژه در کشورهای مالی و بورکینافاسو افزایش داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مؤسسه الزلاقه، بازوی رسانه‌ای جماعت نصرت الاسلام و المسلمین از حمله چهار خودروی انتحاری به فرودگاه و پایگاه نظامی گائو واقع در شمال شرق مالی خبر داد.

بنابر این گزارش، عناصر نصرت الاسلام و المسلمین در روز جمعه ۱۷ شهریور ماه، یکی از خودروهای انتحاری را نزدیک دروازه فرودگاه و دیگری را نزدیک باند پرواز و خودروی سوم را در میان تجمع نظامیان و خودروی چهارم را در میان نیروهای واگنر منفجر کردند. پس از این انفجارها، عناصر انغماسی گروه نصرت الاسلام و المسلمین به مدت یک روز با نیروهای ارتش مالی و نیروهای واگنر درگیر شده و طبق این گزارش ده‌ها تن از نیروهای دولتی و واگنر را کشته و بخش بزرگی از فرودگاه، تعداد نامشخصی هواپیما و ده‌ها خودرو را منهدم ساختند.

دولت مالی نیز در بیانیه ای از انفجار دو خودروی انتحاری در روز جمعه در گائو خبر داد. بنابر بیانیه رسمی دولت، در این حملات ۶۴ تن شامل ۴۹ غیر نظامی و ۱۵ نظامی جان خود را از دست دادند. دولت در پی تلفات سنگین این جنایت، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. دولت مالی همچنین اعلام کرد که نیروهای دولتی در پاسخ به حمله تروریست‌ها، ۵۰ عنصر مسلح را در یک حمله زمینی و هوایی به قتل رسانده‌اند.

الزلاقه همچنین در روز ۲۳ شهریور ماه، از حمله خمپاره‌ای به فرودگاه تیمبوکتو خبر داد و تصاویری از این حمله خمپاره‌ای منتشر کرد.

این رسانه همچنین در روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه، از حمله خمپاره‌ای به فرودگاه تیمبوکتو در مرکز مالی خبر داده بود. این حمله خسارت‌هایی را به فرودگاه وارد آورده و باعث متوقف شدن پروازهای این فرودگاه شده است.

الزلاقه همچنین فیلمی از لاشه‌ی یک فروند بالگرد میل ۸ (Mi-8) متعلق به نیروهای واگنر یا ارتش مالی که توسط عناصر جماعت در ۱۷ شهریور ماه در منطقه سگو ساقط شده است را منتشر کرد. بر اساس ادعای جماعت نصرت الاسلام و المسلمین در این رویداد، تعدادی از نیروهای وابسته به واگنر یا ارتش مالی کشته و زخمی شدند و بالگرد نیز منهدم شد.

ویدیو: لاشه بالگرد ارتش مالی یا واگنر در منطقه سگو

به گزارش الزلاقه، عناصر این گروه در روز بعد نیز در همان نقطه با نیروهای واگنر درگیر شده و یک بالگرد دیگر را از کار انداختند.

لازم به ذکر است که چندی پیش خبرگزاری‌های محلی و خارجی از محاصره شهر تیمبوکتو توسط تروریست‌های نصرت الاسلام و المسلمین خبر داده بودند. حملات جماعت نصرت الاسلام و المسلمین در حالی افزایش می‌یابد که نیروهای بین المللی حاضر در مالی موسوم به مینوسما بنا به درخواست دولت کودتا در مالی در حال خارج کردن نیروهای خود از این کشور می‌باشند.

بیشتر بخوانید: شناخت و بررسی گروه‌های درگیر در جنگ داخلی مالی

جهت حملات عوامل القاعده به شهرهای گائو و تیمبوکتو در مالی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.