به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مردم در شهرک بینه رایون صابونچی شهر باکو شامگاه جمعه ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) برای دومین بار در هفته گذشته پیکر یک سرباز وظیفه دیگر را به خاک سپردند.

وزارت دفاع آذربایجان در این خصوص با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: روفت خدا احمد اوغلو آقایف به‌خاطر بی احتیاطی در استفاده از اسلحه با آتش گلوله سلاح گرم فوت کرده است.

میدان.تی.وی رسانه منتقد دولت باکو در همین باره می‌نویسد: روفت آقایف که اصالتا از (رایون) اسماعیل لی است در شهرک بینه به خاک سپرده شد.

یکی از نزدیکان وی به میدان.تی.وی گفته است: حادثه حدود ساعت چهار صبح ۱۵ سپتامبر (جمعه۲۴ شهریور) رخ داده است. هر کسی چیزی می‌گوید. او در (استان) کلبجر خدمت می‌کرد و در ماه اکتبر (مهر و اوایل آبان) دوره خدمت تمام می‌شد. بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده ارمنستان در ساعات شب حمله کرده و در سنگر کشته شده است اما منابع رسمی چیز دیگری می‌گویند. ساعت چهار صبح با اسلحه چه می‌کردند؟ حتما درباره این پرسش روشنگری می‌شود‌.

بنابر گزارش تحولات جهان اسلام روفت خدا احمد اوغلو آقایف چهارمین نظامی است که خبر مرگ مشکوک وی توسط وزارت دفاع دولت باکو اعلام می‌شود. این بار نام نظامی کشته شده در فهرست شهیدان نیست. محل خدمت وی در کلبجر با ناگورنو قره باغ و استان کیغارکونیک ارمنستان هم مرز است. طی یک ماه گذشته ارتش آذربایجان به این منطقه دهها هزار نیروی نظامی فرستاده است. تعدادی از ناظران غیرمسلح اتحادیه اروپایی در آن سوی مرز و خاک ارمنستان مستقر هستند.

وزارت دفاع آذربایجان پیش از این خبر فوت سه نظامی دیگر بر اثر سقوط کامیون در اراضی کوهستانی را اعلام کرده بود که احتمالا کلبجر بوده است. تنشها همچنان ادامه دارد و منابع رسمی باکو همچنان از بیان تلفات خود در خطوط مرزی خودداری می‌کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.