حدکا مقر اصلی خود در غرب عراق را تخلیه کرد

دوشنبه 27 شهریور 1402 - 13:36
https://iswnews.com/?p=103535

یک منبع آگاه در اقلیم کردستان عراق مدعی شد که حزب دمکرات کردستان ایران مقر اصلی خود در کویسنجق را تخلیه کردە است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک منبع آگاه در دولت اقلیم کردستان عراق در گفتگو با رسانه دویچه وله مدعی شد که حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) پس از سه دهه مقر اصلی خود در کویسنجق معروف به “قلعه دمکرات” را ترک کردە است.

همچنین ادعا می‌شود به جز حزب دمکرات کردستان ایران، حزب کوملە کردستان ایران و حزب کوملە زحمتکشان کردستان نیز از مواضع خود در نواحی مرزی با ایران عقب نشینی کرده‌اند.

پس از عقب نشینی گروه‌های مسلح ضد انقلاب، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در ۲۷ شهریور ماه در راس یک هیئت امنیتی بلندپایه به اربیل سفر کرد. این سفر بنا به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و جهت پیگیری اجرای توافق امنیتی عراق و ایران صورت گرفته است.

همزمان با این تحولات، نیروهای مسلح ایران، یگان‌های زرهی، توپخانه، موشکی پهپادی و بالگردی نیروی زمینی سپاه به مرزهای شمالغرب کشور اعزام کرده‌اند. کمتر از ۲۴ ساعت مانده تا مهلت ایران و نیروی زمینی ⁧سپاه⁩ برای خلع سلاح همه ⁧تروریست⁩‌ها در ⁧اقلیم کردستان⁩ عراق تمام شود؛ در صورتی که دولت عراق به بندهای مورد توافق با ایران عمل نکند، نیروهای مسلح ایران عملیاتی را علیه گروه‌های مسلح ضد انقلاب مستقر در اقلیم کردستان عراق آغاز خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. رضا دوشنبه, ۲۷ شهریور, ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

    تخلیه کردن کجا رفتن ؟ چه فرقی میکنه اینها تو یک پایگاه باشن یا تو پخش شده تو شهرهای مختلف و گوش به زنگ اوامر مسئولینشون ؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.