دستیار رهبر پیشین تحریک طالبان پاکستان کشته شد

سه شنبه 28 شهریور 1402 - 12:53
https://iswnews.com/?p=103585
موقعیت منطقه سوات در ایالت خیبرپختونخوا

بر اثر عملیات ارتش و نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم پاکستان (CTD) علیه مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) در دره سوات، ملا نیک محمد، دستیار رهبر پیشین این گروه کشته شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی عملیات ارتش و نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم پاکستان (CTD) علیه مقر مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) در دره سوات، ملا نیک محمد، مشهور به ملا نیکو از فرماندهان ارشد تحریک طالبان و دستیار ملا فضل الله، رهبر پیشین این گروه کشته شد. ملا نیکو از افراد مورد اعتماد نور ولی محسود، رهبر فعلی این گروه نیز بوده و مسئولیت اجرای ده ها حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان در دره سوات را بر عهده داشته است.

وی پس از راه‌اندازی عملیات نظامی ارتش پاکستان تحت نام «راه راست» علیه مسلحین تحریک طالبان در دره سوات، با خانواده خود به مناطق شرقی افغانستان متواری شد و اوایل سال جاری دوباره به این منطقه بازگشت. او طی این مدت مسئولیت حملات هدفمند برای ترور مقامات نظامی و امنیتی پاکستان در دره سوات را به عهده داشته است.

این فرمانده برجسته تحریک طالبان در جریان عملیات ۱۶ شهریور ماه ارتش و نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم پاکستان در دره سوات کشته شده است اما ارتش پاکستان پس از اطمینان حاصل کردن از کشته شدن وی این خبر را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:
ویدیو: تشدید جنگ داخلی و خارجی علیه پاکستان
ترور فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان ناکام ماند
حمله تروریستی تحریک طالبان به مرکز پلیس در دره سوات (تصاویر)

موقعیت منطقه سوات در ایالت خیبرپختونخوا / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.