تحولات یمن، ۳ مهر ۱۴۰۲

دوشنبه 3 مهر 1402 - 17:22
https://iswnews.com/?p=104026

در پی تشدید حملات مسلحین گروه تروریستی القاعده به نیروهای دفاع شبوه در مدیریت الصعید واقع در استان شبوه، دستکم چهار نفر کشته، یک آمبولانس منهدم و به یک پایگاه نظامی خسارت مالی وارد شده است.

۱- حضرموت:
– در ۲ مهر ماه، طرفداران شورای انتقالی جنوب در مدیریت الشحر با برگزاری تجمع و تظاهراتی نسبت به بازگشت مبخوط بن ماضی، استاندار دولت مستعفی در حضرموت، از عربستان به شهر المکلا اعتراض کرده و خواهان برکناری وی شدند.
– در ۳ مهر ماه، مبخوط بن ماضی، استاندار دولت مستعفی در حضرموت در نشست اضطراری با اعضای کمیته امنیتی این استان، برگزاری تجمع و تظاهرات در شهر المکلا را ممنوع اعلام کرد.

۲- عدن:
در پی انفجار بمب در مسیر خودروی نیروهای امنیتی بین مدیریت های شیخ عثمان و دارسعد، مصلح الذرحانی رئیس نیروهای امنیتی دارسعد زخمی شد. منابع محلی در جنوب یمن احتمال می دهند که این حمله توسط مسلحین حزب اصلاح انجام گرفته باشد.

۳- ابین:
در ۲ مهر ماه، در نتیجه انفجار بمب در مسیر خودروی مسلحین شورای انتقالی جنوب در روستای الجلن در مدیریت مودیه، چهار نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

موقعیت مدیریت مودیه در استان ابین

۴- شبوه:
– مسلحین گروه القاعده آمبولانس حامل نیروهای دفاع شبوه را در شهرک المصینعه، مرکز مدیریت الصعید مورد حمله قرار دادند. در نتیجه این حمله چهار نفر از نیروهای دفاع شبوه و خدمه آمبولانس کشته شدند.
– در ۳ مهر ماه، مسلحین گروه القاعده پایگاه القنعه در حومه شهرک المصینعه را با چند قبضه خمپاره مورد حمله قرار دادند. برخی منابع محلی معتقدند که این حمله توسط کوادکوپترهای القاعده انجام گرفته است. استاندار شبوه در پی تشدید حملات القاعده در مدیریت الصعید، دستور توقف فعالیت مدارس و اماکن عمومی را صادر کرده و همچنین نیروهای کمکی را برای پاکسازی مواضع القاعده در ارتفاعات اطراف المصینعه ارسال کرده است.

موقعیت مدیریت الصعید در استان شبوه

۵- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۸۴ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– پهپادهای ائتلاف سعودی در ۴۸ ساعت گذشته سه بار مدیریت حیس و منطقه مقبنه را بمباران کردند.

۶- صعده:
در نتیجه حملات توپخانه‌ای و گلوله باران مدیریت شدا و منبه توسط ائتلاف سعودی، چهار غیرنظامی یمنی زخمی شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.