رژه نیروهای دولت مستعفی یمن در مارب (تصاویر)

سه شنبه 4 مهر 1402 - 22:52
https://iswnews.com/?p=104183
محل اجرای رژه نیروهای دولت مستعفی در مارب

نیروهای دولت مستعفی به مناسبت سالروز انقلاب ۲۶ سپتامبر و ۱۴ اکتبر در مناطق نظامی شهر مارب رژه برگزار کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای دولت مستعفی یمن متشکل از مسلحین حزب اصلاح، نیروهای الدرع الوطن و گارد ریاست جمهوری، به مناسبت انقلاب ۲۶ سپتامبر و ۱۴ اکتبر در یکی از پایگاه‌های نظامی شمال شهر مارب رژه برگزار کردند.

سلطان العراده، استاندار مارب و از اعضای ارشد حزب اصلاح و سپهبد صغیر بن عزیز، فرمانده کل نیروهای مسلح دولت مستعفی یمن در این مراسم حضور داشتند.

انقلاب ۲۶ سپتامبر سالروز انقلابی در سال ۱۹۶۲ میلادی است که منجر به سقوط پادشاهی متوکلی یمن شد. انقلاب ۱۴ اکتبر نیز حرکتی است که در سال ۱۹۶۳ میلادی منجر به خروج بریتانیا از یمن شد.

مقایسه سطح این رژه با رژه اخیر نیروهای انصارالله در صنعا به وضوح نشان می‌دهد که دولت مستعفی یمن نه تنها در عرصه سیاسی، بلکه به لحاظ نظامی نیز توانایی خاصی در برابر دولت نجات یمن ندارد. تجهیزات و نفرات آنها بسیار محدودتر از ارتش یمن و انصارالله است و بدون حمایت خارجی (ائتلاف سعودی) شانسی در برابر انصارالله ندارد. بنابراین مطرح کردن نام آنها در مذاکرات صلح توسط سران سعودی بی شک یک کارت بازی سیاسی است و قطعا نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای ریاست دوره انتقالی احتمالی در آینده یمن باشد.

بیشتر بخوانید: رژه بزرگ انصارالله در سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن؛ جنگنده و بالگردها هم به پرواز درآمدند (ویدیو)

طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، این رژه در فرودگاه مارب واقع در شمال این شهر و در نزدیکی اردوگاه تداوین اجرا شده است. نیروهای دولت مستعفی در این رژه از راکت اندازهای گراد BM-21، موشک پدافندی اس-۱۲۵ نِوا/پیچورا (С-۱۲۵) و هگزاکوپتر ناشناسی رونمایی کرده‌اند.

نقشه: موقعیت اجرای رژه نیروهای دولت مستعفی در مارب / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.