شورای دفاع ملی یمن در بیانیه‌ای، دولت نجات یمن به ریاست “عبدالعزیز بن حبتور” را برکنار و مسئولیت انجام امور دولتی تا استقرار دولت جدید را به آنها محول کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شورای دفاع ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد از تغییرات بنیادین اعلام شده از سوی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله استقبال می‌کند و در راستای آن و از طریق شورای عالی سیاسی یمن، دولت عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر فعلی دولت نجات یمن را برکنار می‌کند. این دولت تا استقرار دولت جدید، مسئولیت اداره امور دولتی به غیر از انتصاب و عزل را به عهده دارد.

رهبر انصارالله در سخنرانی روز گذشته خود از ورود یمن به مرحله جدیدی از تغییرات اساسی خبر داد و تاکید کرد که پس از تشکیل دولت باکفایت، به اصلاح قوه قضائیه و ورود افراد عالم به احکام اسلامی در حکومت خواهد پرداخت.

شورای عالی سیاسی یمن در پایان بیانیه‌ی خود از ریاست و دیگر عوامل دولت عبدالعزیز بن حبتور تشکر کرده و از نقش آنها در مقاومت در برابر دشمنان علیرغم محاصره و محدودیت های شدید قدردانی کرد.

تغییرات اساسی اعلام شده در ساختار حکومت یمن را می‌توان در راستای مذاکرات صلح یمن دانست. در واقع اساس ورود به مسئله تشکیل دولت آینده یمن، استقرار دولت انتقالی و پس از آن برگزاری انتخابات آزاد در سراسر این کشور است. پس از این اتفاق، احتمال شکل گیری توافقات گسترده با عربستان سعودی و تغییرات اساسی در ساختار دولت مستعفی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مذاکرات یمن در آستانه توافق؛ هیئت دولت نجات به صنعا بازگشت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.