تسلیم داوطلبانه مشاور رئیس جمهوری قره‌باغ کوهستانی

پنجشنبه 6 مهر 1402 - 19:56
https://iswnews.com/?p=104301

ستاد اطلاع رسانی آرتساخ رسانه رسمی جدایی طلبان ارمنی ناگورنو-کاراباخ صبح روز پنجشنبه اعلام کرد که دیوید بابایان مشاور رئیس جمهور آرتساخ داوطلبانه تسلیم مقامات جمهوری آذربایجان شده است.

دیوید بابایان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، دولت جمهوری آذربایجان را به جنایت جنگی و پاکسازی قومی متهم کرده بود. گفته‌های وی به‌صورت گسترده در رسانه های جهان منتشر شده و محافل حقوق بشری سخنان او را مورد توجه قرار دادند و دولتمردان باکو با فشار و انتقاد گسترده مواجه شدند.

همین گفته باباییان و واکنش بین المللی باعث شد تا دادستانی آذربایجان دستور تعقیب قضایی برای بابائیان صادر کند.

وی پیش از آنکه خود را تسلیم کند بیانیه ای صادر کرده که به شرح زیر است: همه می دانید که من در لیست سیاه آذربایجان قرار گرفته ام و طرف آذربایجانی خواستار ورود من به باکو برای تحقیقات مقتضی شد. تصمیم گرفتم امروز از استپانکرت به شوشی بروم. این تصمیم به طور طبیعی باعث درد، اضطراب و استرس شدید، در درجه اول برای عزیزان من خواهد شد اما مطمئن هستم که آنها متوجه خواهند شد.

بابائیان در ادامه گفت: عدم حضور من یا بدتر از آن فرار من به مردم رنج کشیده ما آسیب جدی وارد می کند. برای بسیاری از مردم و من به عنوان یک فرد صادق، زحمتکش، وطن پرست و مسیحی نمی توانم اجازه بدهم تا وضعیت برای مردم بدتر شود.

بابائیان این تصمیم را پیش از ورود واحدهای پلیس جمهوری آذربایجان با همراهی نیروهای صلحبانی روسی به مرکز قره باغ کوهستانی و اعلام انحلال دولت جدایی طلبان آرتساخ اعلام کرده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.