کتاب احمد مسعود در فرانسه رونمایی شد

شنبه 8 مهر 1402 - 11:05
https://iswnews.com/?p=104355

مراسم رونمایی کتاب آزادی ما به نوشته احمد مسعود، با حضور جمعی از فعالان مذهبی، سیاسی و فرهنگی در مسجد بزرگ پاریس برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مراسم رونمایی کتاب “آزادی ما” خاطرات و دیدگاه‌های احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود و از شخصیت های افغانستانی مخالف طالبان، در مسجد بزرگ شهر پاریس برگزار شد.

محمد بن عبدالکریم العیسی، رئیس سازمان همبستگی کشورهای اسلامی، شمس الدین حامد، امام جمعه مسجد پاریس و جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی فرانسه و افغانستان در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم جایزه ادبی مسجد بزرگ پاریس به احمد مسعود اعطا شد. وی در جریان این مراسم با درخواست کمک از کشورهای جهان برای جلوگیری از جنایات طالبان در افغانستان گفت: «دموکراسى در افغانستان در حال نابودی است و افراط گرایی و توتالیتاریسم در تهاجم قرار دارد. وقتى خوبى دست به کار نشود بدى میدان را بدست می‌گیرد.»

این نخستین سفر احمد مسعود به فرانسه در طول دو سال گذشته و پس از سیطره طالبان بر افغانستان است. او در جریان سقوط حکومت افغانستان در مرداد ۱۴۰۰، مجموعه‌ای به نام “جبهه مقاومت ملی افغانستان” را تاسیس کرد و با طالبان وارد درگیری شد. احمد مسعود پس از سقوط استان پنجشیر به تاجیکستان متواری شد و در حال حاضر برای اجماع جهانی و جذب حمایت به کشورهای مختلفی از جمله ایران، روسیه و فرانسه سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: دیدار احمد مسعود با سرگئی میرونوف؛ آیا روسیه حامی مخالفین طالبان خواهد شد؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.