رئیس جمهور ایران در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر مخالفت ایران با «کریدور زنگزور» و «باز کردن پای بیگانگان به منطقه» تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با خلف خلف‌اف دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه و آرمن گریگوریان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان دیدار و پیرامون تحولات منطقه قفقاز گفتگو کرد.

رئیس جمهور ایران در دیدار با نمایندگان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر ارتقای سطح روابط با ایران و مقابله با طرح‌هایی که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند را ضروری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات و مشکلات این دو کشور کمک کند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت حفظ مرز‌ها و ژئوپلتیک منطقه اظهار داشت: «ایران از گفتگو‌های منطقه‌ای در قالب ۳+۳ یا در هر شکل و قالب دیگری که بتواند به رفع مشکلات و باز کردن گره‌ها در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند، استقبال می‌کند. کشور‌های منطقه ظرفیت حل مسائل منطقه را دارند و باز شدن پای کشور‌های بیگانه به منطقه به هر بهانه‌ای به صلاح و منافع هیچ کدام از کشور‌های منطقه نیست.»

محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در خصوص این دیدارها گفت که رئیس جمهور در هر دو دیدار تأکید کرد که کریدور زنگزور بستر حضور ناتو در منطقه و تهدیدی ضد امنیت ملی کشورهاست که جمهوری اسلامی قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

همزمان با این دیدارها، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.