شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل از مقاومت فلسطین!

شنبه 15 مهر 1402 - 12:21
https://iswnews.com/?p=104965

آغاز حملات ترکیبی و غافلگیر کننده نیروهای مقاومت فلسطین و نوع واکنش نظامیان صهیونیست در مواجه با این حملات نشان می‌دهد که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین هشداری قبل از آغاز این حملات صادر نکرده و در شناسایی تحرکات مقاومت فلسطین ناکام مانده‌اند!

نیروهای مقاومت فلسطین در صبح ۱۵ مهر ماه در شرایطی که بسیاری از نیروهای ارتش اسرائیل در تعطیلات عید به سر می‌برند، در پاسخ به تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و همچنین تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی، عملیاتی را با نام “طوفان الاقصی” علیه اسرائیلی‌ها آغاز کردند.

در جریان این عملیات، نیروهای مقاومت فلسطین در کمترین زمان ممکن از سد نظامیان رژیم صهیونیستی عبور کرده و وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه و همچنین پایگاه‌های نظامی اسرائیل واقع در اطراف نوار غزه شدند که در نتیجه اقدامات نیروهای مقاومت، چند نظامی صهیونیست کشته و تعدادی دیگر به اسارت رزمندگان کتائب القسام درآمدند.

آنچه که بیش از پیروزی عملیاتی و نظامی مقاومت فلسطین اهمیت دارد، شکست اطلاعاتی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی می‌باشد که در ساعاتی ابتدایی جنگ کنونی کاملا مشهود می‌باشد.

در حالی که فرماندهان مقاومت فلسطین از مدتی قبل در حالی برنامه‌ریزی و آماده‌سازی نیروها جهت پاسخگویی به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و جنایات آنان علیه ملت فلسطین بودند، نهادهای اطلاعاتی اسرائیل از این برنامه‌ریزی‌ها و تحرکات مقاومت فلسطین غافل مانده و علی‌رغم ادعای رسانه‌ها و فرماندهان اسرائیلی مبنی بر رصد ۲۴ ساعته فرماندهان مقاومت و اشراف ۱۰۰ درصدی بر گروه‌های فلسطینی، نهادهای نظامی اسرائیل در مقابله با این حملات ناکام ماندند.

نوع واکنش نظامیان صهیونیست، تعداد اسرای اسرائیلی، سرعت پیشروی نیروهای مقاومت و گشت و گذار آنها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و ورود به پایگاه‌های نظامی اسرائیلی واقع در اطراف نوار غزه نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی به طور کامل غافلگیر شده‌اند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت حملات ترکیبی مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل، انجام بی‌نقص وظایف و ماموریت‌های نیروهای امنیتی و حفاظتی مقاومت فلسطین بوده است. البته یکی از دلایل این موفقیت اطلاعاتی، انتقال تجربیات حفاظتی و امنیتی از نبرد “ثارالاحرار” به نبرد “طوفان الاقصی” بوده و این موضوع نشان دهنده ارتقای همکاری‌های راهبردی حماس و جهاد اسلامی در این زمینه می‌باشد.

تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.