ایران، کشورهای اسلامی و گروه های مقاومت در منطقه، ضمن اعلام حمایت از گروه های مقاومت فلسطین، عملیات آنها علیه رژیم صهیونیستی را صفحه جدیدی از مقاومت علیه اشغالگران دانستند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به عملیات طوفان الاقصی گفت که این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت و عملیات مسلحانه علیه اشغالگران در اراضی اشغالی ایجاد کرد و نشان داد که جریان مقاومت در فلسطین از اعتماد به نفس خوبی برای اجرای عملیات‌های ترکیبی و چند جانبه علیه اشغالگران برخوردار است.

گروه های مقاومت از جمله حزب الله لبنان، کتائب حزب الله عراق و دیگر جنبش های مقاومت از عملیات مقاومت فلسطین علیه اسرائیل حمایت کرده اند. در این راستا، دفتر سیاسی جنبش انصارالله و محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن در پیام‌های جداگانه‌ای، عملیات نیروهای مقاومت فلسطین تحت عنوان “طوفان الاقصی” را تبریک گفتند. انصارالله و دولت نجات یمن ضمن اعلام حمایت مجدد از فلسطین و آمادگی برای حضور در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، از مردم و آزادگان کشورهای عربی و اسلامی درخواست کردند که از مردم و مقاومت فلسطین علیه اسرائیل حمایت کنند.

لازم به ذکر است که کمیته برگزاری فعالیت های یمن، از اقشار مختلف مردم یمن خواسته است تا برای تجمع حمایت از مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت، عصر امروز در باب یمن شهر صنعا تجمع و تظاهرات برگزار کنند.

اما وزارتخانه های خارجی کشورهای عربی از جمله عربستان خواستار خویشتن‌داری طرفین و حمایت از غیرنظامیان و توقف فوری درگیری‌ها شده اند. در میان کشورهای عربی وزارت خارجه قطر واکنش متفاوت تری داشته و مسئولیت کامل درگیری‌های جاری در اراضی اشغالی را متوجه اسرائیل عنوان کرده و علت آنرا نقض مکرر حقوق ملت فلسطین که آخرین مورد آن تعرض‌های گسترده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی بود، دانسته است.

آمریکا نیز ضمن جانبداری کامل خود از اسرائیل در مقابل حمله حماس از طریق وزارت دفاع خود اعلام کرده است که تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود به آن نیاز دارد، بدست می‌آورد.

به تعبیر رسانه‌های اسرائیلی، از زمان جنگ ۱۹۴۸ میلادی تاکنون، این اولین‌باری است که درگیری‌های گسترده‌ای در داخل مناطق صهیونیست نشین به جریان می افتد و این اتفاق بی‌سابقه بوده است. تبعات این حمله غافلگیرانه بی شک در روزهای آتی بیشتر خود را نشان خواهد داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.