مولوی محمدقاسم خالد، والی طالبان در شهر کابل در جریان سخنرانی خود در نشست امر به معروف و نهی از منکر، در اظهاراتی سخیف و توهین آمیز حکومت‌های ایران و پاکستان را “اسرائیل پرست و اسرائیل صفت” خواند.

وی همچنین گفته است: “رفتاری که در این دو کشور در قبال مهاجرین افغانستانی انجام می‌شود، قابل قبول نیست. مهاجرین ما در کشورهای همسایه زیر ظلم و بربریت قرار دارند. ما از علما و شهروندان ایرانی و پاکستانی می‌خواهیم که از حکومت خود بخواهند این رفتار متوقف شود.”

توهین والی طالبان به کشورهای ایران و پاکستان در حالی است که رفتار و اعمال خشونت آمیز حکومت طالبان عامل اصلی مهاجرت گسترده مردم افغانستان به خارج از این کشور بوده است. همچنین کشورهای ایران و پاکستان جز برجسته ترین کشورهایی هستند که کمک های بشردوستانه متعدد و زیادی را به مردم آسیب دیده افغانستان ارائه کرده اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس سه شنبه, ۱۸ مهر, ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

    این …. ****، با این لحن حرف زدنش فقط آبروی نداشته شون رو بر باد داد و نشون می ده که چرا مردمشون دارن از دست اینا فرار می کنن
    مقاماتشون ***********

    پاسخ
  2. اسی چهارشنبه, ۱۹ مهر, ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

    ای حرام لقمه و ای نوکر مخفی آمریکا و انگلیس
    ۵ میلیون افغانستانی دارند توی ایران در امنیت کامل کار میکنند و بچه هاشون درس میخونند فقط حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در استان قم ساکن هستند.
    من خودم کارفرما هستم تابحال ۲۰۰ نفر افغانستانی با من کار کردن همه راضی و ممنون ما ایرانیها هستند
    توی بیسواد عقب افتاده از داخل ایران چه میدانی ؟؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.