انهدام نفربر اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان

سه شنبه 18 مهر 1402 - 21:41
https://iswnews.com/?p=105408

نیروهای حزب‌الله لبنان در پاسخ به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان، یک دستگاه نفربر M113 متعلق به ارتش این رژیم را مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم اسرائیل در ۱۸ مهر ماه اعلام کرد: ۱۵ فروند راکت از سمت لبنان شلیک شد که ۴ فروند توسط سامانه‌های پدافند منهدم و ۱۰ فروند نیز در مناطق خالی از سکنه فرود آمده است. نیروهای ما در پاسخ به این حمله، دو برجک دیده‌بانی متعلق به حزب‌الله لبنان را مورد هدف قرار دادند.

در پی این درگیری‌ها، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش از صهیونیست‌های ساکن شهرک مطله در مرز با لبنان خواسته سریعا خانه‌های خود را ترک کنند.

دقایقی پس از حملات اسرائیل به جنوب لبنان، جنبش حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به برجک‌های دیده‌بانی حزب‌الله در جنوب لبنان، یک دستگاه نفربر زلدا (M113) ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی پایگاه ‏الصدح واقع در غرب شهرک صلحا را با استفاده از دو فروند موشک هدایت‌شونده مورد هدف قرار داده است. گفته می‌شود حزب الله در این حمله از سامانه ضد زره ثارالله که اخیرا برای اولین بار رونمایی کرده بود، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: حزب‌الله از سامانه ضدتانک ثارالله رونمایی کرد (ویدیو)

نفربر زلدا (M113) یک نفربر زرهی شنی دار است که در سال ۱۹۷۲ و در جریان جنگ یوم الکپور توسط آمریکا به رژیم صهیونیستی اهدا شد. این نفربر مقاومت کمی در برابر انواع ترکش دارد. این نفربر دارای قدرت مانور عالی در زمین‌های صعب العبور، سازگار با حمل و نقل هوایی است. نفربر زلدا دارای توان آبی خاکی است و برای مقاومت در برابر مواد خطرناک و محافظت در برابر آتش ضد تانک، بمب‌های کنار جاده ای و شلیک گلوله دست خوش تغییرات زیادی شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.