بخش های مهم اظهارات صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه الجزیره به شرح زیر است:

«ما اطلاعاتی داشتیم مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها در حال آماده شدن برای حمله به ما پس از اعیاد یهودی هستند. با حمله به نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت غزه، حمله‌ای پیش دستانه انجام دادیم و نیروهای دشمن بسیار سریع فروپاشیدند.

حمله قسام یک عملیات سازماندهی شده و منظم بود که تیپ نظامی غزه را هدف گرفت. ۱۲۰۰ نفر از مبارزان قسام وارد شهرک‌های صهیونیستی در اطراف نوار غزه شدند و مواضع تیپ غزه ارتش رژیم صهیونیستی را در مدتی کوتاه تصرف کردند. زمانی که این تیپ از هم فروپاشید، غیرنظامیان نیز از نوار غزه وارد اراضی اشغالی شدند و با شهرک‌نشینان درگیر شدند که در این بین شماری کشته شدند. آنها همچنین توانستند وارد شهرک‌های صهیونیستی شده و افرادی غیرنظامی را به اسارت بگیرند اما این هرگز نه جزو برنامه ما بوده و نه در مکتب ما جایی دارد.

دستور العمل فرماندهان قسام برای نیروهای خود در رابطه با جایز نبودن قتل زنان و کودکان واضح بود.

در مقابل هر اقدام دشمن، طرح و برنامه‌ای داریم. قبل از آغاز حمله، طرح‌های دفاعی ما آماده شده بود و طرح‌های دفاعی ما به مراتب قوی‌تر از طرح‌های هجومی مان است و دشمن این را به خوبی می‌داند.

ما می‌جنگیم تا جهان حق زندگی ملت ما را همانند دیگر ملت‌ها به رسمیت بشناسند. ما روی مردم کشورمان حساب می کنیم و منتظریم وارد عمل شوند و از ما حمایت کنند.»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.