در روز هفتم نبردها، رزمندگان فلسطینی به منطقه زکیم در شمال نوار غزه یورش برده و با نیروهای رژیم اسرائیل درگیر شدند. نبردها در این منطقه به‌صورت پراکنده ادامه دارد. همچنین نیروهای مقاومت به اطراف شهرک بئیری نفوذ کردند و با نیروهای رژیم اسرائیل درگیر شدند. در سایر خطوط نوار غزه نیز درگیری ویژه و قابل توجهی مشاهده نشد.

محورهای حملات نیروهای مقاومت در مناطق زیکیم و بئیری – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

رویداد مهم دیگری که در این روز در صدر خبرها قرار گرفت، اولتیماتوم رژیم صهیونیستی به ساکنین مناطق شمالی نوار غزه بود. در روز جمعه، رژیم اسرائیل مهلتی ۲۴ ساعته برای تخلیه شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه تعیین کرد. رژیم اسرائیل هشدار که همه غیرنظامیان باید مناطق شمالی نوار غزه را تا وادی غزه تخلیه کنند.

مناطق شمالی غزه حدود ۱ میلیون ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و منطقه‌ای به‌شدت متراکم است. پس از اعلام این هشدار تعداد زیادی از مردم در حال تخلیه مناطق شمالی غزه هستند. لازم به ذکر است در روزهای اخیر تعداد زیادی از غیرنظامیان بر اثر بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. شدت بمباران‌ها و جنایات اسرائیل به حدی است که بر اساس ادعای منابع عبری، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از نتانیاهو درخواست کرده است که از میزان بمباران‌ها کاسته شود زیرا حملات گسترده به نوار غزه منجر به از دست رفتن حمایت برخی کشورها از اسرائیل خواهد شد.

در صحنه سیاسی، اسرائیل برای ادامه حملات خود و آماده سازی شرایط برای تهاجم زمینی به نوار غزه نیازمند همراهی بخشی از افکار عمومی جهان و همچنین حمایت و پشتیبانی سران برخی از دولت‌‌هاست. از این رو، هشدار و مهلت تخلیه به ساکنین شمالی نوار غزه در این راستا تفسیر می‌شود. در صورت تخلیه همه غیرنظامیان و یا حداقل تخیله بخش زیادی از غیرنظامیان، توجیه لازم برای افزایش بمباران‌های سنگین‌تر بر روی غزه فراهم می‌شود.

در صحنه میدانی، به نظر می‌رسد اسرائیل قصد تخریب کامل مناطق شمالی غزه را دارد. در واقع با توجه به آمادگی نیروهای مقاومت برای پاسخ به هرگونه تجاوز زمینی رژیم اسرائیل به این منطقه، رژیم اسرائیل ابتدا تلاش می‌کند تا با بمباران‌های سنگین‌‌تر و گسترده‌تر، تمامی زیرساخت‌های مهم، مسیرها و جاده‌ها، تونل‌ها، اماکن احتمالی استقرار نیروهای مقاومت و … را نابود کند و سپس پس از تضعیف جدی نیروها و مواضع رزمندگان فلسطینی به این منطقه تهاجم زمینی کند.

آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه؛ منطقه آبی رنگ منطقه ای است که رژیم صهیونیستی دستور تخلیه صادر کرده است – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس شنبه, ۲۲ مهر, ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

    ثبت نام نمیکنن بریم غزه دفاع کنیم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.