حمایت تحریک طالبان پاکستان از پناهجویان افغان

یکشنبه 23 مهر 1402 - 22:21
https://iswnews.com/?p=105855

تحریک طالبان پاکستان پس از اعلام دولت پاکستان مبنی بر اخراج تمام مهاجران غیر قانونی افغانستانی از این کشور به حمایت از مهاجران افغانستانی در پاکستان پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نور ولی محسود معروف به ابومنصور عاصم، سرکرده تحریک طالبان پاکستان طی یک پیام صوتی که از سوی عمر مدیا (بازوی رسانه‌ای تحریک طالبان پاکستان) منتشر شد به حمایت از مهاجران افغانستانی در پاکستان پرداخت.

وی در بیانیه خود مردم پشتون را در طول تاریخ مردمی دوستدار اسلام و پیرو آن دانست که همین علاقه ایشان به اسلام و التزامشان به دین باعث شده تا طی قرن گذشته از استعمارگران در معرض قتل و مهاجرت اجباری از خانه و کاشانه خود قرار گیرند.

رهبر تحریک طالبان پاکستان اظهار داشت که استعمارگران بریتانیایی وطن پشتون‌ها را تقسیم کردند، چون که پشتون‌ها حامی اسلام بودند. وی افزود که پشتون‌ها همواره نیروهای ضد اسلامی را با اتحاد خود تحت رهبری علمای دینی عقب رانده و به همین دلیل بریتانیایی‌ها این ملت را از هم جدا کردند.

محسود اظهار داشت که علیرغم تلاش استعمارگران در قرن گذشته نیروهای ضد اسلامی به هدف خود نرسیده و نتوانستند ما پشتون‌ها را از دین و عقیده و علمای خود جدا کنند.

ابو منصور در ادامه بیانیه خود دولت پاکستان را دولتی ظالم خواند که پشتون‌ها را از ایجاد یک جامعه [مستقل] زیر سایه ارزش‌های دینی و فرهنگی منع کرده و در حال حاضر نیز بسیاری از پناهجویان افغانستانی را روانه زندان کرده و آنها را تهدید به اخراج از پاکستان نموده است. محسود در پایان بیانیه خود طرح‌های دولت پاکستان را همچون بریتانیایی‌ها شکست خورده تلقی کرد.

گفتنی است که عمر مدیا (بازوی رسانه‌ای تحریک طالبان پاکستان) با انتشار یک مستند کوتاه در قالب قسمت یازدهم از مستندهای تحت عنوان “زیر نظر” به بررسی اوضاع مهاجران افغان در پاکستان پرداخت.

لازم به ذکر است که دولت موقت پاکستان در هفته‌های اخیر اعلام کرد بیش از ۱.۷ میلیون پناهجوی غیرقانونی افغان تا آخر ماه میلادی جاری اخراج می‌شوند. این در حالی است که پاکستان طی روزهای اخیر به ویژه در پایتخت این کشور روند بازداشت و اخراج پناهجویان را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید:
بازداشت گسترده اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
والی کابل: ایران و پاکستان، اسرائیل پرست و اسرائیل صفت هستند!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.