گروه های مقاومت فلسطین مواضع ارتش اسرائیل در شمال حیفا را با دستکم ۳۰ فروند راکت مورد حمله قرار دادند. در پی این حمله، آژیر خطر در شهرک های اشغالی نهاریا و دیگر شهرک های منطقه جلیل غربی واقع در شمال شهر حیفا به صدا درآمده است.

کتائب القسام با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله راکتی به منطقه جلیل غربی را به عهده گرفت.

همزمان با این حملات، نیروهای حزب الله نیز با یک موشک هدایت شونده مواضع ارتش اسرائیل در منطقه مرزی حانیتا را مورد حمله قرار دادند. در پی این حمله پنج نفر از نظامیان اسرائیلی زخمی شده‌اند. طبق اظهارات رسانه‌های صهیونیستی، تلفات ارتش اسرائیل در حملات صبح امروز حزب الله را یک کشته و سه زخمی عنوان کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای درباره این درگیری ها اعلام کرد: «در پاسخ به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در مناطق علما الشعب و شبعا، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز، دو عراده تانک مرکاوا و یک دستگاه نفربر در منطقه حانیتا را با استفاده از موشک هدایت شونده مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، چند نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به تلفاتی که در حملات حزب الله متحمل شد، در درگیری های منطقه عیتا الشعب واقع در جنوب لبنان مجددا از بمب های فسفری آتش زا استفاده کرد. نهادهای بین المللی و کشورهای غربی تاکنون هیچ موضعی در برابر استفاده اسرائیل از این سلاح های ممنوعه اتخاذ نکرده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.