موقعیت بیمارستان المعمدانی در شهر غزه

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان المعمدانی در شهر غزه را به طور وحشیانه ای مورد بمباران سنگین قرار دادند.

آمار اولیه تلفات حمله هوایی ارتش اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در غزه، بیش از ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۶۰۰ تن دیگر زخمی ذکر شده است.

برخی منابع صهیونیستی با انتشار ویدیویی نامربوط مدعی شده اند که این حمله بر اثر سقوط راکت نیروهای جهاد اسلامی رخ داده است اما جزئیات ساعت و تاریخ ویدیو کذب بودن این ادعا را مشخص کرد. برخی رسانه های دیگر اسرائیلی نیز پارکینگ بیمارستان را هدف حمله عنوان کرده و وارد شدن تلفات را امری سهوی دانسته اند. اما ایتمار بن غفیر، وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به این جنایت گفته است: «تنها چیزی که باید وارد غزه شود صدها تن مواد منفجره نیروی هوایی ماست، نه یک گرم کمک بشردوستانه!»

در پی این جنایت هولناک، مردم کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، یمن، اردن، ترکیه، تونس و… به خیابان ها آمده و به نشانه اعتراض تجمع و شعارهای ضد آمریکایی و اسرائیلی سر دادند. همچنین دولت های اسلامی عزای عمومی اعلام کرده و با صدور بیانیه های مختلفی این جنایت را محکوم کردند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها نفر از بیماران و مجروحان بی‌دفاع و بی‌پناه شد، با قوی‌ترین عبارات محکوم کرد.
شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه ای در واکنش به جنایت اسرائیل علیه بیمارستان معمدانی گفته است: «این یک لحظه تاریخی در تاریخ امت ماست و از همه امت مسلمان می خواهیم که در مقابل دشمن برای حمایت از مجاهدین متحد شوند. این دشمن از همه مرزها، همه معیارهای انسانی و اخلاقی و همه کنوانسیون‌های بین‌المللی عبور کرده است و فقط با زور می‌توان با آن مقابله کرد.»

دیگر کشورهای اسلامی و سازمان بهداشت جهانی نیز بمباران این بیمارستان را شدیدا محکوم کردند.

شورای امنیت روز چهارشنبه نشستی اضطراری را پیرامون کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و بمباران بیمارستان معمدانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد. طبق اعلام سازمان ملل، قرار است قطعنامه پیشنهادی برزیل برای آتش‌بس انسانی در غزه در نشست امروز شورای امنیت طرح شود.

نقشه: موقعیت بیمارستان المعمدانی در شهر غزه / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

بیمارستان المعمدانی یا “الاهلی العربی” یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه است که در محله الزیتون در جنوب شهر غزه واقع شده است. این بیمارستان متعلق به کلیسای معمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین به شمار می‌رود.

ویدیو: لحظه هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه توسط هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی
ویدیو: لحظات اولیه بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه توسط ارتش اسرائیل
ویدیو +۱۸: کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط اسرائیل
ویدیو: جان دادن مظلومانه کودک فلسطینی در برابر پدرش
ویدیو: مردم خشمگین اردن، سفارت رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند
ویدیو: تجمع مردم شهر تهران در میدان فلسطین در اعتراض به جنایت اسرائیل علیه بیمارستان معمدانی شهر غزه.
ویدیو: تظاهرات چندصدهزار نفری در اردن در اعتراض به جنایت بیمارستان المعمدانی
ویدیو: درگیری میان فلسطینی‌ها و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در رام الله. صدها فلسطینی جهت محکوم کردن اقدام وحشیانه اسرائیل در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه در جنین، نابلس، بیت لحم و رام الله به خیابان‌ها آمده و با نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان درگیر شدند.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس چهارشنبه, ۲۶ مهر, ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

    بیانیه اینا فایده نداره دیگه باید وارد عمل شد

    پاسخ
  2. amir چهارشنبه, ۲۶ مهر, ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

    اقا محراب یه سوال داشتم خواهش میکنم جواب بده ایا مواضع سوریه نسبت به جبهه مقاومت عوض شده؟؟؟چرا هیچ واکنشی از سوریه مشاهده نمیشه؟؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.