بایدن در تل آویو: ما در کنار اسرائیل هستیم!

چهارشنبه 26 مهر 1402 - 15:32
https://iswnews.com/?p=106206

جوزف بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار و گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و نمایندگان کابینه نظامی اسرائیل وارد تل آویو شد. وی پس از ورود به تل آویو، در فرودگاه مورد استقبال نتانیاهو قرار گرفت.

بایدن در نشست خبری مشترک با نتانیاهو درباره تحولات اخیر فلسطین گفت: «من اینجا هستم تا به دنیا بگویم ما در کنار اسرائیل هستیم.» وی در ادامه با تاکید بر کمک آمریکا به اسرائیل برای مقابله با حملات حماس افزود: «به نظر می‌رسد که حمله به بیمارستان غزه کار اسرائیل نبوده اما خیلی از مردم این را قبول ندارند. حماس بیش از ۱۳۰۰ نفر از جمله آمریکایی‌ها را به قتل رساند و این گروه تروریست است. دنیا خواهد دید که ما چه کاری خواهیم کرد.»

نتانیاهو نیز با تقدیر از سفر بایدن به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا که در زمان جنگ به اسرائیل سفر کرده است، گفت: «می دانم که شما هم در عزم ما برای بازگرداندن اسرایی که توسط حماس ربوده شده اند، همراه هستید. جهان باید برای شکست حماس متحد شود. آنها در هفتم اکتبر، ۱۴۰۰ اسرائیلی را کشتند. ما همانطور که داعش را نابود کردیم، حماس را هم نابود خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا پس از این نشست، به جلسه کابینه جنگی اسرائیل که در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو برگزار شده، رفته است.

لازم به ذکر است که مقصد بعدی بایدن بعد از تل آویو، شهر عمان پایتخت اردن و شرکت در نشست چهار جانبه با رهبران اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین بود اما اوضاع متشنج اردن باعث شد تا سفر وی به اردن و نشست با ملک عبدالله، السیس و محمود عباس لغو شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس چهارشنبه, ۲۶ مهر, ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

    میگن دیوار حاشا بلنده واقعیت هست هست زدن اون همه ادم بیگناه کشتن الان میگن ما نبودیم ادم چقدر باید پست باشه جنایت کنه بعد بزنه زیرش بگه کار من نبود

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.